Hodnocení čtenářů
( hlasů)Pražské pivovary Hostivar mají nové logo, vizuální styl a komunikační koncept. Autorem je studio Dynamo design. Tým grafiků Dynama pod vedením Jana Šlégra a Martina Holuba na něm spolupracoval také s Mikulášem Macháčkem a Vojtou Říhou. Součástí konceptu jsou originální ilustrace Jana Vajdy.
Dvojice pražských akciových pivovarů Hostivar se za krátkou dobu od svého otevření (2013 a 2017) stala výraznou pivní a restaurační destinací v regionu Prahy 15 a etablovala se jako společenské centrum několika sousedních čtvrtí. Pivovar zatím neměl příliš vyprofilovanou tvář ani silný příběh, proto majitelé oslovili studio Dynamo design, které stojí i za identitou úspěšných značek Trautenberk a Spojovna.
Dynamo vytvořilo nejen nové logo a vizuální styl, ale i kompletní komunikační koncept, který zásadně posiluje vztah ke značce. Jednotlivé motivy a jejich koláže vtipně glosují souvislosti mezi pivem a různými aktivitami, které jsou mezi jednotlivými hosty i místními spolky či sportovními kluby oblíbené.
„Koncept Náš svět vystihuje hrdost nejen majitelů, ale i hostů a přátel pivovaru, který spojuje místní obyvatele s přespolními, mladé se staršími, sportovce s intelektuály a občas dokonce i slávisty s klokany.“
Martin Holub, kreativní ředitel Dynama
Původní logo
Nové logo
Explikace
Jan Šlégr, Dynamo design
„Písmo v logu navazuje na charakteristickou “zalitou” vnitřní kresbu původního logotypu. Tučné verzálky mu dodávají hrdost, jsou lépe čitelné než předchozí verze a logotyp díky nim výborně funguje vedle zvětšené iniciály H, se kterou je možné pracovat také samostatně. Ta bude nyní sloužit nejen jako odlišení obou pivovarů (H1 a H2), ale i jako zástupný symbol značky. H se stává tagem, podpisem a zároveň prostorem, do kterého se promítá celý svět Hostivaru. K základním stavebním kamenům celé identity patří ještě open-source písmo Work Sans. Jedná se o velmi kvalitní grotesk, který je dobře čitelný, má velkou škálu řezů a jeho kresba se dobře doplňuje s ilustracemi.
Komunikační koncept Náš svět se postupně uplatní na všech úrovních prezentace značky – od jídelních lístků a podtácků přes etikety na lahvích až po interiér obou restaurací, nový web a veškeré mediální nosiče. Výrazná grafika litery H upoutá i na oblečení personálu a samozřejmě v merchandisingu.“
Písmo:
- Logotyp, autoři Mikuláš Macháček a Jan Šlégr
- Work Sans, autor Wei Huang, Google Fonts
Tým:
- Martin Holub, creative director, strategy planer
- Jan Šlégr, senior graphic designer, art director
- Jan Vajda, ilustrace
- Zdeněk Šejdl, DTP
- Mikuláš Macháček a Vojta Říha, spolupráce na prezentovaných konceptech
Ukázky vizuálního stylu
Ilustrace Jana Vajdy
Vajdův originální výtvarný rukopis vtipně propojuje pivo s nejrůznějšími aktivitami hostů či spřátelených spolků. Mnoho štamgastů se tak v některých rolích může poznat, ať dávají přednost golfu, ragby nebo třeba cyklistice.
Interiér restaurace
Autorem architektonického řešení je ateliér ADR.
Exteriér
Další práce Dynamo design
Ceny Český lev mají nový vizuál ve stylu cibuláku od Dynamo design
Zdroj a foto: dynamodesign.cz