Článek

Právo na názor

Právo na životPrávo na názor

A máme tady další negativní reakci rady pro reklamu, byť na nedalekém Slovensku. Právě probíhající billboardová kampaň občanského sdružení Centrum pro bioetickou reformu
bojující proti potratům se setkala s nepochopením.

„Komisia dospela k názoru, že reklama je v rozpore s etickým kódexom“, sdělila novinářům její předsedkyně Jarmila Grujbárová.  Rada nyní zvažuje požádat občanské sdružení a billboardovou společnost, aby billboardy přelepili.

Právo na život

Podle komise by bylo vhodnější, kdyby sdružení bojovalo proti potratům jiným způsobem, například pomocí letáků v ordinacích gynekologů. Zároveň poukázali na nevhodný vizuál zobrazující detaily nenarozeného dítěte po interrupci.

S tím se však dle mého nedá souhlasit. Vizuál přiznávám je opravdu silný, ale pravdivý. Ano, takto vypadá dítě po interrupci. Výjimečně tak máme možnost na billboardech shlédnout reálný produkt. Žádná retuš, montáž nadpozemských krás a vlastností. K tomu pak layout, kterému se asi nedá nic vytknout.

Zkrátka funkční billboard…. a to se hned tak nevidí.

Webové stránky projektu: www.pravonazivot.sk

Lucie Schwarz

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/pravo-na-zivot-kampan.html

01.10.07