Mezinárodní hudební festival Pražské jaro představil nový vizuální styl založený na surrealistickém konceptu propojujícím hudební nástroje se zpěvnými ptáky – symboly jara. Autorem originální a vizuálně působivé kampaně je renomované studio Dynamo design.
Uzavřené výběrové řízení na dodavatele 3 ročníků
Dynamo design zvítězilo ve výběrovém řízení, které na jaře letošního roku uspořádala společnost Pražské jaro o.p.s. pro několik vybraných subjektů. Cílem soutěže bylo zajistit dodavatele pro období 2017–2019.
„Vizuální styl 72. ročníku Pražského jara je hravý, elegantní a s velkou estetickou hodnotou“, hodnotí vítěznou práci Pavel Trojan Jr. ze společnosti Pražské jaro.
Autorský tým Dynama design ve složení Martin Poláček (grafický designér), Libor Jelínek (art director) a Martin Holub (ideamaker) předložil koncepci kampaně s názvem „Musica Magica“. Nový vizuální koncept festivalu Pražské jaro přichází s jedinečným výrazovým pojetím. Hudební nástroje v něm ožívají přímo před našima očima. Plynule se vpíjejí do jiných objektů, aby nakonec vytvořily nového tvora – zpěvného ptáka, symbol jara.
„Z komunikačního hlediska festival získává nezaměnitelnou vizuální podobu, jejíž výhodou je intuitivní srozumitelnost pro širokou cílovou skupinu. Střídání několika motivů pomáhá kampani zůstat svěží, udržet déle pozornost a „neokoukat se“. Nacházení každého dalšího pěvce by se dalo s nadsázkou přirovnat k módnímu chytání pokémonů“, zmiňuje jeden z autorů Martin Holub.
Pěvci na vizuálech ale nejsou prvoplánovými maskoty. Jsou to fantaskní tvorové žijící v hudbě a hudbou se živící. Mají svá jména a životy, společenské zvyky a rituály. Hudební fanoušci je objevují podobně jako dávné cestopisy či živočichopisné studie kdysi objevovaly fantastické živočichy, uvádí Poláček.
Surrealistické koláže hudebních nástrojů a zpěvných ptáků
Vizuální koncepce Pražského jara díky kolážím, vědomě navazujícím na bohatou tradici českého surrealismu (Toyen, Štýrský, Švankmajer), vábí diváka do snového světa, mimo každodenní skutečnost a k prožitkům srovnatelným s poslechem klasické hudby.
„Společnost Pražské jaro se svým otevřeným přístupem řadí mezi osvícené klienty. Díky důvěře se kterou přistupují ke grafickým designérům se pak hranice oboru mohou posouvat dál, což v důsledku obohacuje a kultivuje vizuální prostředí veřejného prostoru. Vizuální styl Pražského jara je v oborovém kruhu sledovaná záležitost podobně jako např. Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary a je nám ctí se na této významné události podílet“, uvedl Libor Jelínek.
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: dynamodesign.cz