-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Prodejny PONT znáte hlavně z českých autobusových a železničních stanic, kde působí od roku 1995. Koncem roku 2017 se rozhodl jejich provozovatel, společnost JPServis, pro jejich rebranding — kromě změny jména z PONT na PONT to go, se změnilo i logo, vizuální styl a design interiéru prodejen. Autorkou loga je Zuzana Randlová, za designem prodejen pak stojí studio Brádka design. K distribuci poměrně rozsáhlého manuálu byla zvolena platforma BrandCloud.
Vize a inspirace pro prodejny vznikla z dynamiky křížících se drah hvězd a souhvězdí a pomyslných tras, na kterých se prodejny skutečně nachází.
Convenience prodejny PONT to go
PONT to go patří do segmentu „convenience“ prodejen — tedy pohodlné prodejny, které by měly být vždy na blízku. V prodejnách je kladen velký důraz na přehlednou orientaci a rychlost nákupu. Obchody se přebarvují z modro žluté na vínovo žlutou. Tyto barvy vychází z nového loga a symbolizují dynamiku, rychlost nákupu a convenience (pohodlnost).
Žlutá zachovává kontinuitu s původní značkou, vínová je pro segment jedinečná, přitahuje pozornost, chuť k jídlu… V prodejnách jsou pak použity barvy jako je elegantní šedá (v ploše), čistá bílá pro navigaci, osvětlení, ale i pro koutek minit, kde by se standardní oranžová z loga nehodila.
JPServis bude více zařazovat potraviny ze segmentu fresh, nově je na prodejnách „vinotéka“, prostor pro stojany s květinami nebo časopisy, objevuje se čerstvá káva, ve větších prodejnách bistro koutek, kde si může zákazník dát občerstvení buď ze sortimentu minit nebo přímo z prodejny.
Unikátní je variabilní systém otevřených košíků ve tvaru loga z perforovaného plechu, které budou sloužit na rychlý nákup nebo promo akce a které se mohou umístit na různá místa v prodejně, nejsou tedy pevně vázané k místu. Lákavější jsou i koše na pečivo, prostor pro čerstvé ovoce.
Do redesignu brandu a prodejen je zapojeno mnoho subjektů. To vyžaduje, aby všichni pracovali s aktuálními verzemi návrhů. Jako online úložiště logo manuálu včetně plánů redesignu prodejen byla využita česká služba BrandCloud.
Ondřej Brádka: Důležitá je orientace, přehlednost, rychlost a modularita
„Jak již měnící se značka v názvu říká, chtěl jsem rychlost a impulsy dostat i do designu. PONT Vás nemá zdržet jako velké řetězce, PONT má být Vaším oblíbeným místem, kde se zastavíte denně na kávu, svačinu nebo rychlý impulsní nákup. Na Vaší trase. Nebo na služební cestě.
Důležitá je tedy samotná orientace, přehlednost, rychlost, modularita nutná pro různá místa, kde obchody naleznete. To vše v návaznosti na dopravní uzly a křížení, kde se obchody nacházejí, na dynamiku nákupu, omezený nákupní čas, linearitu, silnou tvarovou návaznost na logo. A tak vznikl koncept, který je kontrastní, v pohybu, nadchne a přitáhne na Vašich cestách už exteriérem s hodinami. Neomezí Vás. Pomůže Vám zajistit Vaše aktuální potřeby.“
Interiér v novém
Interiéry prodejen a jejich jednotlivé prvky nám Ondřej Brádka okomentoval:
Navigace
Navigace je nová komplet a vychází ze symboliky trasy, dráhy, která se line prodejnou, ve starém konceptu se navigace příliš neobjevovala, přece jen byl již z let devadesátých a inovaci si opravdu zasloužil.
Perforovaný plech
Perforovaný plech je materiálem v celé prodejně masivně využitý a je sám o sobě unikátním materiálem použitým v retailu, dává konceptu technicistní styl, který se váže právě k železnici, industrialitě.
Systém osvětlení
Unikátní je i systém osvětlení prodejen symbolizující hvězdnou oblohu, dráhy, pohyb. To má filosofickou návaznost na trasy a dráhy, kdy se poutníci v minulosti orientovali na cestách právě podle hvězd.
První prochází redesignem prodejna v Havlíčkově Brodě, v Hradci Králové a brzy přibude i prodejna na Masarykově nádraží v Praze, Břeclav nebo pražský Hlavák.
Zdroj a foto: brandcloud.com, ponty.cz, bradka-design.com