Nevím jak Vám, ale mě voní velice podobně jako kampaň „LAMB: A fragrance for women.“, kterou připravila v roce 2006 agentura BMF ze Sydney. Stejně jako u inzerátu CRASH a ACCIDENT jde o kampaň, která na první pohled vypadá jako inzerce na značkový parfém. Během chvilky ale zjistíme, že předmětem inzerce je něco jiného – šťavnatý kus jehněčiho masa (lamb).
Hřebíčkem kampaně je TV spot, natočený ve stylu romantických velkovýpravných produkcí na nejdražší parfémy. Polonahá dvojice se prochází jarním polem za zvuku svůdné hudby a šarmantního ženského voiceoveru se silným francouzským přízvukem. Kromě televize běželi také inzeráty a outdoor.
V reklamě dělám už skoro 15 let a tak vím, že občas se nezávisle na sobě objeví dva podobné nápady. Taky vím, že občas se objeví dva podobné nápady a není to náhoda. Jak to bylo v tomhle případě, to nevím. Závěr si asi musí každý udělat sám (pomohlo by, pokud by se vyjádřil i autor té české reklamy).
Pomineme li však tento aspekt, je zajímavé srovnat tyto dvě kampaně. Podle mne je ta australská čistší a přímočařejší. Není komplikované ji pochopit. Vysvětlení celého fórku není schované pod stíracím proužkem, ale je součástí spotu nebo inzerátu.
Lamb – A Fragrance for Women
Lamb – a fragrance for spring
Marušinec Martin
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/reakce-jak-voni-reklama-lamb.html
17.07.07