Matcha je prvotřídní japonský zelený čaj, který se servíruje v rámci tradičního obřadu. Čaj plný antioxidantů zaujal i Petra Patočku, který jej začal dovážet do ČR a postupně i do Evropy. Aby si benefity matchy mohli dopřát všichni, a ne jen čajoví fajnšmekři, pro její přípravu používá obyčejný fitness shaker. Díky tomu je matcha hotová během chvilky a stala se tak moderní alternativou energetických drinků nebo jiných zdravých nápojů. Ve stejném duchu inovace a hravosti se nese nová vizuální identita a brand, který vytvořila agentura Insidea.
Matcha byla dříve známá jen v úzké komunitě spotřebitelů, kteří jsou zaměřeni na zdravé bio produkty, netradiční výrobky a kvalitu. V rámci expanze do Evropy i mezi širší vrstvy české veřejnosti potřebovala značka redesign. Ten provedla kreativní komunikační agentura Insidea, která citlivě připravila novou vizuální identitu a další změny celé komunikace brandu. Stěžejní částí redesignu byla změna vizuálního stylu, loga a formy komunikace tak, aby oslovily širší cílovou skupinu. Zároveň si měly zachovat nadčasový, svým způsobem konzervativní a moderní vzhled. V rámci celé realizace bylo třeba najít rovnováhu mezi moderním přístupem (od přípravy čaje až po jeho balení) a tradičním, v ČR stále ještě nepříliš známým produktem. Ve vizuálech bylo důležité komunikovat výhody čaje matcha, od přínosů pro zdraví až po sportovní a mentální výkonnost.
Zdroj: insidea.cz
Redesign: inspirace Japonskem, hravost díky kresbám
Při redesignu loga byl zachován motiv zenového neukončeného kruhu, který odkazuje k japonskému původu čaje a kaligrafii. Vzniklo i logo pro budoucí síť matcha čajoven – Matcha Point. Logotyp tvoří ručně psané znaky, které se také odkazují na japonskou tradici, ruční výrobu čaje i jeho přínos pro člověka.
Fotografie produktu jsou doplněny vtipnými kresbami – ilustracemi, které celou komunikaci odlehčují. Hravou formou informují o hlavních výhodách čaje matcha a prolínají se celou komunikací a stěžejními vizuály. „Nakopne fyzicky jako káva, inspiruje jako čaj, celá Insidea ji začala pít,“ shrnul kreativní ředitel Insidea Marek Říha hlavní výhody matchy. Výraznou barvu nápoje najdeme i v celé identitě. Barevnost zůstala zachována z původního loga – svěže zelená čaje, černá tuš a minoritní, o to však v kontextu výraznější, královská purpurová.
A co na to stále usměvavý kreativní ředitel Marek Říha? „Matcha je skutečně bomba energie a inspirace. Tuto její energii jsme zachytili v rámci celého brandu. Zpracovali jsme vizuální styl, navrhli sadu klíčových vizuálů, definovali koncepci focení produktu, postarali se o postprodukci fotek, napsali texty a vytvořili komunikaci značky“. Kromě toho agentura zpracovala ucelenou koncepci BTL materiálů a zároveň se podílí na doladění interiérů Matcha Pointů. Kompletně také redesignovala obaly všech produktů. S tím souviselo i nastavení produktové strategie, včetně revize názvů a kategorií produktů.
Zdroj: insidea.cz
„Matcha je dalším z našich business přátel, se kterými společně budujeme značku a zvyšujeme prodeje,“ dodal Říha.
Insidea je kreativní komunikační agentura, která pomáhá zákazníkům z řad B2B i B2C zvyšovat prodeje a povědomí o značce pomocí komplexní komunikační strategie. Další informace o Insidea a její filosofii „Business Friends Forever“ najdete na bff.insidea.cz.
Zdroj: insidea.cz