Hodnocení čtenářů
( hlasů)Před časem jsme psali o soutěži, kterou pořádalo Sdružení Mikroregion Rožnovsko. V otevřené soutěži porota vybírala z 33 návrhů a cílem bylo sjednotit různé podoby grafické prezentace dobrovolného svazku obcí Sdružení Mikroregion Rožnovsko. Vítězem se stal návrh od designéra Jana Slabihoudka, který je dle poroty jako celek soudobý, nadčasový a zároveň jednoduchý a srozumitelný.
Porota u návrhu ocenila, že je dobře rozpracovaný do jednotlivých detailů vizuálního stylu, což se objevuje v rádiusu fotek a případných dalších akcentech, jako je různá symbolika ikon, piktogramů, které svým tvaroslovím navazují na tradiční symboliku. Nepracuje se stereotypy, ale nabízí kruh jako symbol soudržnosti obcí sdružených v mikroregionu. Dává dostatečný prostor pro sebevyjádření.
Soutěž na vizuální identitu byla koncipována jako otevřená, dvoukolová. V prvním, anonymním, kole mohl svůj návrh předložit kdokoliv z řad veřejnosti, grafických designérů nebo studií. Z 33 návrhů porota vybrala do druhého kola soutěže tři postupující: duo Lucii Švehlovou a Terezu Pejřimovskou, Panfolk s.r.o. a Petra Remeše a Jana Slabihoudka. Všichni své návrhy představovali již osobně. Nezávislou část poroty tvořili Věra Marešová, Roman Černohous a Žaneta Kögler.
„Rožnovsko je sice územím čisté přírody, historie a lidových tradic, nicméně se cítí jako mladé duchem a otevřené pro progresivní počiny, pozitivní atmosféru a optimistické emoce.“
Jan Kučera, předseda
Původní logo
Nové logo
Explikace
Jan Slabihoudek, autor návrhu
„Návrh na novou vizuální podobu mikroregionu Rožnovsko sjednocuje všechny obce pod jednu společnou značku, čímž region získává na síle a důrazu v kontextu Zlínského kraje. Díky velmi dobré zapamatovatelnosti značky se s ní dá svobodně a hravě pracovat. Hlavním rysem nové vizuální identity je právě snaha o sjednocení, což symbolizuje řazení písmen do tvaru kruhu. Vizuální identita klade důraz na spojení a jednotu všech devíti písmen, symbolizujících jednotlivé obce mikroregionu.
Styl komunikace odráží charakter místních obyvatel, jejich lásku k folklóru a cit k přírodě a tradicím. Právě tyto prvky se objevují v doplňkových textech a vizuálním doprovodu grafických výstupů. Nový logotyp má kruhový základ, který drží logotyp ve čtvercovém poměru. Ten umožňuje velmi svobodnou práci s logotypem, který je tak možné využívat nejen ve větším měřítku na plakátech či bannerech, ale také jako malý prvek v kancelářských tiskovinách nebo na sociálních sítích, a to bez ztráty jeho základního charakteru. Vzniká tak precizně jednoduchý, ale přesto silný logotyp, ke kterému lze doplnit typografie, fotografie či ilustrace od místních designérů a dát tak prostor k prezentaci lokálním talentům, které Rožnovsko skrývá.“
Písmo:
- Stabil Grotesk, Christian Jánský, Kometa.xyz
Ukázky
Zdroj a foto: roznovsko.cz