Značka Vinolok představila na podzim své kompletně přepracované logo. Autorem loga je pražské studio Touch Branding, které tvoří Martin Marušinec, Aleš Mička a Martin Kolerus. Toto nové logo nahradilo dříve používané navržené studiem AnFas.
Původní logo od studia AnFas, zdroj: anfas.cz
Nové logo od Touch Branding, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/
Skleněné zátky s kulatým logem
Vinolok je unikátní skleněná zátka vyráběná společností Preciosa (slavným výrobcem českého křišťálu), původně navržená pouze pro použití na láhve s vínem. V současné době se po několika inovacích její použití rozšiřuje i do oblasti destilátů či minerálních vod. Tyto zátky byly patentovány v roce 2002 a jejich jediným výrobcem na světě je právě společnost Preciosa. V České republice tyto zátky používá od roku 2006 například Nové Vinařství.
Studio Touch Branding má s tvorbou v oblasti brandingu a korporátní identity dlouholeté zkušenosti a za svoji činnost získalo v minulosti celou řadu ocenění.
Logo tvoří jednoduchý výrazný šedý kruh doplněný o červený nápis názvu značky Vinolok v jeho středu. Dalšími korporátními barvami jsou odstíny vínově červené. Logotyp vychází z písma Zag od bulharského designéra Svetoslava Simova (Fontfabric) a byl pro tento účel podstatně přepracován. Do korporátní sady byla vybrána písma Stag od Christiana Schwartze, dále klasický Baskerville a doplňkový Geogrotesque.
Aleš Mička k tomu doplňuje: „…nové logo zobrazuje jednoduše produkt samotný. Při čelním pohledu na zátku shora uvidíte přesně tento tvar. V přeneseném smyslu může symbolizovat i hrdlo láhve. Ale naším primárním cílem bylo vytvořit silné přímočaré logo, které sice není unikátní, ale kruh je tak silný tvar, že logo funguje výborně a skvěle se s ním pracuje, protože žádný layout nezkazí. Identitu aplikujeme poměrně volně, snažíme se držet jednotného ducha v barvách a typografii a ortodoxně neopakovat stále stejnou šablonu.”
Martin Marušinec popisuje pozadí projektu takto: „Celý rebranding začal na podzim a práce na jednotlivých projektech se od té doby nezastavila. Připravujeme prezentaci značky na veletrzích po celé Evropě, kompletně jsme přepracovali celou sadu tištěných materiálů a teď pracujeme na nových webových stránkách. Zároveň začínáme připravovat i marketingové aktivity pro klíčové trhy v Německu, Anglii a ve Francii, připravujeme třeba i focení a 3D vizualizace produktu. Baví nás, když projekt kombinuje design a komunikaci, protože tak více ovlivňujeme celkový dojem ze značky, což je ideální.“
Kompletní manuál si můžete prohlédnout na stránkách Branding Manual.
Ikonka, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/
Jak se nové líbí profesionálům?
Logo Vinolok mě zprvu zmátlo. Design působí natolik abstraktně, že jsem musel zapátrat po webu, oč se jedná. Ač logotyp zaujme především svou jednoduchostí, tak výrazný symbol u mě vyvolal spíše představu velké korporace, než chytrého elegantního řešení, jak uchovat to dobré v láhvi.
K produktu mi proto více sedí popisnější černobílá ikonka, z níž cítím prvek záruky a punc kvality. I ostatní aplikace a tištěné materiály mě ovínily více než základní logo.
Lumír Kajnar
Profil na Behance
Foto: facebook.com
Krásný produkt si vystačí s jednoduchým a čistým logem. V tomto případě navíc značka tvarově odpovídá tvaru produktu. Snad jen použité písmo mi do celkového konceptu a tématu nesedí svým charakterem a některé jeho detaily, jako např. „zářezy“ do V a N se slévají a trochu rozptylují už v základních velikostech (alespoň na obrazovce).
Možná by se sem víc hodil některý ze třech korporátních, trochu čitelnějších a velkorysejších, fontů, které definuje povedený elektronický manuál. Líbí se mi „děravé“ vizitky.
Petr Skriečka
skriecka.cz
Foto: skriecka.cz
Ukázky vizuálního stylu
Vizitky, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/
Vizitky, zdroj: touchbranding.cz
Zdroj: touchbranding.cz
Zdroj: touchbranding.cz
Složka, zdroj: touchbranding.cz
Složka, zdroj: touchbranding.cz
Složky, zdroj: touchbranding.cz
Složky, zdroj: touchbranding.cz
Korporátní fonty, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/
Web, zdroj: www.vinolok.cz/new/