Článek

Sladký projekt

chocomusicSladký projekt

Festival Struny podzimu se, kromě svého primárního zaměření, už třetím rokem věnuje i benefičnímu projektu – podpoře Konzervatoře Jana Deyla v Praze. Konzervatoř zaměřená na hudební vzdělávání talentovaných zrakově postižených studentů je jedinou školou svého druhu v Evropě. 

Premiérovým benefičním projektem se v roce 2007 stala aukce unikátní edice signovaných fotografií festivalových osobností z dílny fotografky Petry Hajské. V roce 2008 festival podpořil konzervatoř prodejem osobitých festivalových bloků zpestřených volnou tvorbou progresivních českých grafiků na téma „zážitek z objevování“. 

ChocoMusic

S motivem „zážitek z objevování“ pracuje i letošní benefiční projekt. Návštěvníci hudebního festivalu si můžou za 99 Kč zakoupit exkluzivní sadu čtyř čokolád Choco Music, přičemž celý výtěžek akce putuje ve prospěch benefice. Tvůrci nápadu a klíčové osobě, která stojí za realizací projektu Choco Music, kreativci Danovi Syrovému jsme položili několik otázek:

MM: Jak jsi, Dane, přišel s nápadem na Choco Music?

DS: Na začátek je třeba říct, že Struny podzimu mají benefici pojatou nejen jako obyčejnou dobročinnou akci, ale i jako „zážitek  navíc“ pro návštěvníky festivalu, takovou třešničku na dortu. Je to ideální pojetí samotné podstaty benefice, udělám radost sobě i potřebným. Téma čokolády si mě našlo samo, během loňského festivalu se ke mně náhodou dostala tabulka čokolády jedné malé německé čokoládovny, osobitá čokoláda s chilli vyrobená z kakaových bobů pocházejících jen z jediné plantáže, a já jsem objevil, jak chutná opravdová čokoláda, žasnul, jaké úžasné nečekané kombinace umožňuje, jaké chuťové symfonie se mi rozehrály na jazyku. A stejný zážitek jsme chtěli poskytnout i návštěvníkům dalšího ročníku festivalu.  

ChocoMusic

MM: Můžeš prosím popsat, jak vznikala čokoláda?

DS: Jednotlivé chutě jsem vytvářel tak, aby souzněly s hudebními řadami Strun podzimu. Třeba pro řadu Osobnosti to chtělo něco jednoduchého, s důrazem na přirozenou chuť čokolády. Výsledkem je jednodruhová čistá čokoláda z Tanzanie s květem jasmínu a lichořeřišnice. Řada Crossover v sobě odvážně kombinuje rozdílné hudební žánry, stejně jako netradiční kombinace sušených jahod a růžového pepře v mexické, extra sametové, jednodruhové čokoládě. Inspirace je zase s vůní dálek zeleného japonského čaje Macha v bílé čokoládě. Spotlight překvapuje, sůl a chilli v čokoládě nikdo nečeká, a jaký je to zážitek! :) Při práci na tomto projektu jsem opravdovým čokoládám úplně propadl, svět čokolády je neuvěřitelně překvapivý, pro kulináře a kreativce je to hotový eden. Pro podobně postižené jsem založil na facebooku Xoco Club, ve stadiu příprav je i čokoládový blog pod stejným názvem. 

ChocoMusic

ChocoMusic

MM: A co nám řekneš k obalu na čokolády?

DS: Obal si hraje s tematikou hudby. Základní tvar a formát vycházejí z tradičního bookletu k CD, uvnitř jsou vloženy čokolády taky ve tvaru kompaktních disků, skvělý hudební typo design Martina Koleruse. Určitý kontrast tvoří vnitřní část obalu. Je to takový vlepený origami geometrický objekt, který se postaví (pop-up) při otevření obalu a vytvoří kapsy pro čtyři čokolády i kapsičky pro dva vložené letáky. Je tam i velký kontrast v materiálech, vnější obal je z přírodního hrubého papíru Mohawk, odstín Dark Chcolate je postaven do kontrastu se zlatým metalickým papírem Treasury Gmund.

ChocoMusic

MM: Kdo ještě na projektu spolupracoval?

Design projektu vytvořil v rekordně krátkém čase Martin Kolerus z agentury Touch Branding. Nádherný papír poskytla společnost Europapier – Bohemia, dík patří jmenovitě Daně Součkové, která krize nekrize projekt ve firmě prosadila. Docela makačka bylo vytisknout 0,3bodovou linku na sítu na extrémně savý a strukturovaný materiál tak, aby žlutý tisk překryl hnědou barvu papíru. Úkolu se zhostil mistr svého oboru pan Jírovec se svojí sítotiskárnou a dokázal malý zázrak. A dík patří také šéfcukráři ze společnosti Sweet Delight Martinu Pokornému, kde čokoládu dle mých receptů namíchali a byli mi všemožně nápomocni. Zcela zásadní ale je, že design od Touch Branding, papír od Europapieru a čokoláda a výroba čokolády od Sweet Delight byly zcela zdarma, takže za Deylovou konzervatoří jde opravdu maximální část z prodeje.   

MM: Děkuji za rozhovor a přeji do budoucna hodně povedených nápadů jako tento.

DS: Čokoláda forever :)  

Marušinec Martin

https://www.designportal.cz/produktovy_design/sladky-projekt-chocomusic.html

10.11.09