Hodnocení čtenářů
( hlasů)Slavia letos slaví 130 let od svého založení a představuje nové logo a vizuální identitu. Současné logo klub používal 26 let a svým vzhledem už nereflektovalo současné trendy v identitách fotbalových klubů a bylo příliš komplikované pro použití v digitálních médiích. Slavia pro rebranding oslovila studio Touch Branding.
Identita vznikala v několika fázích a celkově její vývoj zabral rok a půl. Její finální implementaci má na starosti interní tým Slavie, který má vlastní designéry, animátory i fotografy a kameramany. Červená hvězda hrotem dolů a červenobílé dresy jsou nejsilnější symboly značky Slavia a nová identita na nich staví celý vizuální systém. Logo se výrazně zjednodušilo, jeho základem je červená slávistická hvězda hvězda. Je doplněna dvěmi zlatými hvězdičkami za získaných dvacet mistrovských titulů. Tento symbol je s klubem spjatý již od jeho počátků v roce 1892. První sportovci, kteří nosili bílé tričko s našitou pěticípou hvězdou hrotem dolů byli cyklisté.
Tým studia Touch Branding má za sebou řadu design a komunikačních projektů pro klienty jako O2, Kofola, Prague City Tourism, Národní divadlo, CTP nebo Divadlo Spejbla a Hurvínka.
„Použitím tří nejsilnějších klubových symbolů inovativním způsobem jsme dali Slavii zcela nový a unikátní vzhled, aniž bychom měnili klíčové prvky značky.“
Neil Johnston, senior designér ze studia Touch
Původní logo
Nové logo
Explikace
Neil Johnston a Martin Marušinec, Touch Branding
„Celkem brzo ze začátku padlo padlo odvážné rozhodnutí, že logem bude pouze slávistická hvězda. Nešlo se tedy cestou mírné úpravy stávajícího loga, ale zvolila se výrazná změna. Jméno v logu se zkrátilo z SK Slavia Praha na Slavia. Vzniknul proto i nový wordmark Slavia, který má fixní horizontální a vertikální propojení s logem, ale umožňuje s hvězdou i názvem pracovat separátně a ještě víc tak zvýraznit slávistickou hvězdu.
V novém vizuálním stylu hraje klíčovou roli i další slávistický nezaměnitelný prvek – barvy. Červenobílé sešívané dresy vznikly na popud hraběte Ericha Thurn-Taxise, fotbalového nadšence, který slávisty přesvědčil o použití klasických anglických půlených dresů. Slávistické barvy dominují všem materiálům a to díky promyšlenému systému vyřezávání elementů z loga.
Nová identita se při své aplikaci opírá o motion design. Postupně se budou místo statických sdělení zavádět animované a to jak v rámci stadionu, tak i na sociálních sítích. Na animacích jsme spolupracovali s motion designerem Lukášem Koudelkou. V rámci nové identity vznikl taky systém pro sjednocení log značek spojených se Slavií, zejména různých přidružených organizací. V slávistickém fanshopu je již možné pořídit si první suvenýry s novým logem a další produkty budou přibývat během sezony.“
Písmo
Nedílnou součástí nového vizuálního stylu je taky originální písmo Slavia Headline. Písmo vzniklo úpravou písma Wallop od Martina Váchy, designéra pražské písmolijny Displaay. Slavia Headline vzniklo jako doplněk k novému logu a obsahuje hroty, které vychází z pěticípé hvězdy.
- Slavia Headline, Displaay Type Foundry, Martin Vácha a Daniel Quisek Tým:
Tým:
- Studio: Touch Branding
- Kreativní ředitel: Martin Marušinec
- Art director a designér: Neil Johnston
- Animace: Lukáš Koudelka
Konstrukce loga
Ukázky
Další práce studia:
Český výrobce osvětlení Sans Souci Lighting má nový vizuální styl od Touch Branding
Festival Divadlo s vizuálem dvougeneračních hereckých rodin od Touch Branding
Zdroj a foto: touchbranding.com, slavia.cz