Článek

Staropramen má nové sklenice s drážkami od designérů agentury Unity

StaropramenStaropramen má nové sklenice s drážkami od designérů agentury Unity

Změna ikonického vzhledu značky začala loni v lednu představením nového loga a následnou výměnou milionů lahví za unikátní. Pokračuje letos postupnou výměnou sklenic v hospodách a restauracích. Staropramen tak během dvou let kompletně renovuje svůj vzhled. Návrh nového skla vzešel od designérů agentury Unity.

-
Nová sklenice a láhev, zdroj: staropramen.cz

 

Ostré rysy a vertikální logo

Ostré rysy, robustní podstava i elegantní tvar štítu. To jsou klíčové design prvky nových sklenic. Pro posílení viditelnosti značky navíc barevné a na první pohled výrazné vertikální logo, typické právě pro Staropramen. Historii pivovaru připomíná embosovaný symbol „S“ na dně sklenic i letopočet založení 1869.

„Naše zadání designérům bylo jednoznačné. Navázat na unikátní design lahve, a dotvořit tak kolekci ikonických obalů Staropramene. Zároveň ale vytvořit sklenici funkční a praktickou,“ říká ke změně Eva Prajsová, manažerka značky Staropramen. „S výsledkem jsme velmi spokojeni a také první odezva z hospod a od našich spotřebitelů na Facebooku je velmi pozitivní. Doufáme, že se lidem bude nové sklo líbit a že si z něj Staropramen náležitě vychutnají,“dodává Prajsová.

Pivovar mění sklenice pro točený Staropramen po osmi letech. Tehdy, v roce 2005, přišel jako první u nás s vertikálním logem, které použil také na sklenicích. Náklady na stávající obměnu pivního skla, která bude probíhat postupně a potrvá po celý rok, se pohybuje v řádech milionů korun.

 

-
Nová sklenice, zdroj: staropramen.cz

Přečtěte si také:

Pivo Birell má nový design obalu

Přepravka Stella Artois od Maxima Velčovského

Likérová sklenička pro Becherovku od Veroniky Černé

 

Drážky pro odvod vody z oroseného půllitru

Návrh nového skla vzešel od designérů agentury Unity, která se za deset let své existence stala respektovaným specialistou na obalový a značkový design. Nové sklenice byly prací holandského týmu designérů pod vedením designového ředitele Olofa Ten Hoorna, hlavním designérem byl Erik Amsing.

„Provzdušněnou variantu nového loga Staropramen, kdy jsme štít z 2D grafické podoby převedli do reliéfní 3D podoby, jsme použili, abychom docílili moderního vzhledu nových sklenic Staropramen s potřebným důrazem na kvalitu zpracování,“ okomentoval vytvořený tvar Olof Ten Hoorn.

Právě designéři přišli i se zajímavým funkčním prvkem, který zlepšuje komfort pití točeného piva. Spodní část sklenic totiž obsahuje drážky, jimiž voda z oroseného půllitru odtéká pryč a dno sklenice zůstává čistočisté.

Pro výrobu nových sklenic byl vybrán jeden z renomovaných a velmi spolehlivých dodavatelů skla, firma SAHM. S novou sadou sklenic se již můžete setkat v prvních restauracích a hospodách čepujících některý z jedenácti druhů piv značky Staropramen.

-
-
Původní sklenice a láhev, zdroj: staropramen.cz

Zdroj a foto:

Staropramen

Design portal

https://www.designportal.cz/produktovy_design/staropramen-sklenice-unity.html

27.03.13