Hodnocení čtenářů
( hlasů)Při vyslovení jména moravského města Štramberk se mnohým vybaví Štramberské uši, kornoutky z perníkového těsta, které se zde začaly vyrábět na památku vítězství nad mongolským vojskem ve 13. století. Někomu se vybaví milé historické městečko v kopcovitém terénu podhůří Beskyd s dominantní vysokou věží zvanou Trúba a roubené domky v úzkých uličkách v podhradí. Slavnou Trúbu i domky najdete v novém logu od novojičínského designéra Jan Bartoň, který vyhrál v soutěži o identitu města na konci července 2018.
Městem už ve 14. století
„Moravský Betlém“, jak se také malebnému Štramberku přezdívá, používal do letošního roku jako „logo“ svůj historický erb, ve kterém je stříbrná střela v červeném poli – erb starodávného českého rodu Benešoviců a stříbrná orlice na modrém poli – znak Moravy. Ve Štramberku nakonec uznali, jako v mnoha dalších městech, že v dnešní elektronické době je elegantnější pro prezentaci používat praktičtější, jednodušší a variabilnější logo.
„Výsledky podobných soutěží o identitu měst často rozdělují obyvatele, protože se zkrátka každému líbí něco jiného. Věřím, že většině z vás se nové logo líbit bude, v komisi byli dva odborníci a stanovisko posvětila rada,“ řekl Ing. David Plandor, Ph.D., starosta města.
Skrytá iniciála
Jan Bartoň z nedalekého Nového Jičína jistě dobře Štramberk zná, a proto jako hlavní motiv novodobého znaku zvolil typické, v kopci uspořádané, malebné domky a válcovitou věž nad nimi. Inspiroval se také středověkými knižními iluminacemi a bohatě ilustrovanými iniciálami. Výsledné logo je utvořeno jako omalovánka z tenkých jednoduchých linií a tento styl se objevuje mimo jiné na dalších symbolech a ikonách, se kterými se budou stále častěji setkávat obyvatelé i návštěvníci města.
Autor v grafickém manuálu zvolil přímo královskou kombinaci barev, červenou a zlatou (přírodní papír). V některých případech ale bude potřeba pohlídat čitelnost textů. Použitá písma jsou v nadpisech Circular Pro a Unna v obyčejném textu. Typografickou zvláštností je použití vertikální čárky místo háčku nad „S“ v názvu města. Logo doprovází slogan: Láska na první pohled. Zamilujete se do nové identity starobylého Štramberku také?
Bonus: Jan Bartoň nám poskytl i jeden nepřijatý návrh:
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: jnbn.cz, stramberk.cz