Hodnocení čtenářů
( hlasy)Strana zelených představila v lednu nové logo. Původní logo, jehož autorem je František Štorm a které strana používala od roku 2006, nahradila minimalistickým konceptem Babety Ondrové. Zástupci Strany zelených nové logo uvádějí slovy: „Žijeme v šílené době! Kolem nás víří informace a vše, co není výjimečné zůstane stranou. K novému logu vedla cesta zjednodušování, odkrajování, zahazování. Čištění. Vše, co odvádělo pozornost šlo stranou. Chceme být vidět, chceme zaujmout.“
V logu tak již nenajdete slovo „strana”, které bylo v rámci čištění odstraněno a strana se netají tím, že svoji pozornost upřela zejména na mladé voliče, které chce novým vizuálním stylem a programem zaujmout.
„Minimalistická proporce nové značky dává ve skutečnosti maximalistické možnosti využití, reinterpretaci, vytváření hry tvarů, asociací s písmenem Z.“Lukáš Otevřel, volební manažer Strany zelených
Nejde o krásu a výjimečnost, jde rychlé sdělení
Prvořadé pro mne bylo dát stranou Stranu (doslova) a zůstat u Zelených. V dnešní době slovo strana je něco s čím nechcete mít nic společného. Mladí lidi už vůbec ne. Proto to zetko, chtěla jsem vyjadřit světonázor a to stylem, kterým by se lidi rádi chlubili a inspirovali druhé. Nejde o krásu a vyjímečnost, jde rychlé sdělení, o světonázor. Proto ta jednoduchost, svět k tomu spěje, stačí to. Ta jednoduchost zetka je zároveň základní hmota pro použití a využití ve volebné kampani Zelených. To zde zatím prezentovat nemůžu… Důležitý je i nový odstín zelené barvy, současná a hravější.
Babeta Ondrová
designer Lavmi
www.lavmi.cz
Autorem videa je studio Oficina, zvukovou stopu měl na starosti Floex.
Koncept zůstal někde na půli cesty
Nový vizuál Zelených je v rámci identit českých politických stran určitě radikálnější a víc orientovaný na mladé voliče. To je bezesporu správný strategický záměr a jsem rád, že Zelení v tomto ohledu posouvají hranice. Ale i přes dobře zpracované video, které novou grafiku představuje a kde to vypadá velmi nadějně, se při pohledu na ukázky aplikací ve vizualizacích nemůžu zbavit dojmu, že celý koncept zůstal někde na půli cesty. Jedno velké Z přes fotku nebo tričko, plocha ze zelených liter Z připomínající spíše pletivo i samotná základní litera Z – vše by si zasloužilo víc péče. Když už jde o takový minimalismus, je třeba se každému detailu a každé aplikaci věnovat mnohem víc a hlavně najít jasný provázaný vizuální systém. To mi zde schází.
Jako příklad by mohl fungovat nerealizovaný vizuál kampaně Hillary Clinton od Moving Brands, který je také celý postavený jen na jednom písmeni „H“. Tady je ale vidět ta dotaženost systému, ne jen prvotní myšlenka zjednodušení na jedno písmeno.
Libor Jelínek
creative director, Dynamo design
www.dynamodesign.cz
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: zeleni.cz