-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Světluška, projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu, představila nový vizuální styl včetně nového loga, které po šestnácti letech vystřídá obraz světelného klubka a ilustraci víly s lucernou. Autorkou podoby nového loga, vycházejícího ze symboliky hvězdné oblohy a znaků Braillova písma, je Petra Komárková z Grafického oddělení Českého rozhlasu.
„Nová vizuální podoba Světlušky je prozářená, barevná a vybízí k radosti a pozitivnímu naladění, protože dárcovství a pomoc druhým jsou o radosti a vzájemné soudržnosti.“ Gabriela Drastichová, ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu
Logo doplňuje claim „Svítíme ve tmě“ (jehož autorem je spisovatel Petr Stančík). Nadace má také svého maskota v podobě komiksového broučka, jenž je propojujícím elementem s dosavadní grafickou podobou Světlušky. První z řady projektů, kde byl nový vizuální styl představen, je Kavárna POTMĚ. Nový vizuál se od nynějška bude promítat i v dalších klíčových projektech, kterým se Světluška věnuje.
Původní logo
Nové logo
Explikace
Jakub Šolín (Creative Director) a Petra Komárková (Art Director), Grafické oddělení Českého rozhlasu
„Pestré portfolio aktivit Světlušky si zaslouží být prezentováno směrem k aktivním podporovatelům tohoto projektu bez zbytečného patosu. Světluška je zde proto, aby propojila svět nevidomých se světem nás, kteří vidíme. Je namístě ukázat, jak jednoduché je vzájemně si dělat radost a rozdávat ji dál. Jak napsal slavný americký spisovatel Frank Herbert: „Dar je požehnáním dárce“. Cílem kampaně je tedy ukázat výsledky práce všech zúčastněných a jejich pozitivní dopad na svět kolem nás – bez rozdílu věku, barvy pleti či handicapu.
Svět kolem nás formuje naší osobnost už ve chvíli, kdy ho začínáme objevovat a kdy se v něm snažíme orientovat. Hledáme místa bezpečí, místa, kde je nám v něm dobře. Světluška pomáhá nevidomým taková místa najít a zároveň umožňuje těm, kteří vidí, nahlédnout do světa lidí, kteří se na něj dívají jiným zrakem. Symbol zvolený pro Světlušku je tak symbolem hvězd, které od pradávna vedou poutníky k cíli, sestaveným ze znaků Braillova písma, které umožňují nevidomým zaznamenat své pocity a současně je sdílet. Je tvořeno archetypem slova SVĚT… SVĚTlo, SVĚTluška.“
Varianty loga
Kavárna Potmě
grafický design Petra Komárková, Art Director Jakub Šolín, realizace kavárny KOMA FAMILY
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: svetluska.rozhlas.cz, Grafické oddělení Českého rozhlasu