Jako Fénix z popela… přetavená minulost vytváří novou identitu společnosti. „Vezměte veškerá ocenění, která jste za kreativitu v uplynulých letech dostali a požádejte pět předních českých designérů, aby ze surových výtvarných materiálů vytvořili unikátní umělecké kousky ve tvaru písmen vašeho loga…“ Ale nebudete originální, protože tento recept už použila společnost Euro RSCG Prague, která se po mnoha letech působení v reklamě a marketingu změnila na Havas Worldwide Prague.
Logo původní společnosti, zdroj: innovation-village.cz
Změny k lepšímu?
Digitální věk přinesl změny i do úspěšné společnosti Euro RSCG Prague a jejích 316 poboček v 75 zemích. Zavedená značka skončila a při příležitosti celosvětového rebrandingu zvolila kreativní kampaň. Pět umělců zpracovalo z více než 150 získaných ocenění jedinečné logo Havas. Během tvůrčího procesu rozbili, rozdrtili, spálili, rozlámali a roztavili ceny za kreativitu na prestižních soutěžích za posledních 7 let.
K výrobě písmem jména Havas byly použity – kov, sklo, dřevo, papír a keramika. Kovové „H“ vytvořil Michal Froněk a Jan Němeček (Olgoj Chorchoj), skleněné „A“ Rony Plesl, dřevěné „V“ René Šulc, papírové „A“ Daniel Pošta a Zdeněk Vacek, a keramické „S“ Maxim Velčovský.
Nové logo, zdroj: havasworldwide.cz
„H“
kov (bronz, stříbro, zlato) – Olgoj Chorchoj
Symbolika vytrvalosti, kreativity, houževnatosti — lesk, vzácnost, poddajnost po zahřátí, tvrdost, nezničitelnost.
Zdroj: havasworldwide.cz
„A“
papír (spálená oznámení o udělení cen) – Daniel Pošta a Zdeněk Vacek
Symbolika znovuzrození z popela.
Zdroj: havasworldwide.cz
„V“
dřevo – René Šulc
Symbol bludiště mysli, znalostí, nápadů a myšlenek – tvrdost, ohebnost, stálá přírodní hodnota.
Zdroj: havasworldwide.cz
„A“
sklo – Rony Plesl
Symbolika otevřenosti, komunikace, spolehlivosti – průhlednost, pevnost, křehkost, tvrdost, „zjevení světla“.
Zdroj: havasworldwide.cz
„S“
keramika – Maxim Velčovský
Symbol tradice – nadčasovost, jemnost, humor, znovuobjevování.
Zdroj: havasworldwide.cz
Šest Louskáčků pro Havas
Na udílení cen Louskáček 2013 získal výkvět české reklamy Havas šest trofejí – jednu zlatou, jednu stříbrnou a čtyři bronzové a stal se tak druhou nejvíce oceňovanou agenturou večera. Gilles Bérouard, ředitel společnosti řekl: „ Jsme velmi pyšní na dobré umístění v prestižní přehlídce české kreativity. Je to zásadní pro naši reputaci a zároveň je to dobrý ukazatel, že to, co děláme, má šťávu.“
Gratulujeme a přejeme, ať agentura brzy získá ceny další.
Louskáček
Louskáček je prestižní soutěž o nejkreativnější českou reklamu, kterou každoročně pořádá Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur AKA. Louskáček je součástí soutěže The ADC*E Awards – Best of European Design and Advertising. Vítězné práce tak automaticky postupují do této významné evropské soutěže, která se koná v Barceloně.
Web Louskáčku
Autor:
Marcela Šromová
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/louskacek-havas-pet-pismen.html
19.06.13