Telekomunikační společnost U:fon představila před několika dny upravené logo. Asi nejviditelnější změnou je zmizení anténky (či tykadla), dále pak změna fontu a méně barev. Na faceliftu se podílela pražská agentura AnFas, která nám poskytla několik obrázků vývoje faceliftu i ukázky aplikace loga. Jak se facelift líbí vám? Bude vám U:fonova anténka chybět?
Ukázky základního tvarového zjednodušení
Logo může volně „mutovat“
Na podrobnosti změny loga jsem se zeptal přímo v agentuře AnFas. Konkrétně Jindry Vejvodové, která má na vizitce titul kreativec a designér, vedoucí projektů:
„Cílem faceliftu loga bylo reflektovat změny, kterými U:fon prochází ve svých službách a produktech. Pokud se zeptáme ústy konečného zákazníka: ‚A co mi to přináší?‛ jsou to modernizace, pružnost, modularita.“
Ukázky několika prvních variací loga
K samotnému tvaru loga dodává:
„V logu se to promítlo zjednodušením základního tvaru (což otevírá možnosti další grafické variability) a návazně nalezením grafického principu, podle kterého může logo volně „mutovat“ a existovat v nekonečném množství variací – barevných i stylových. To je základem konceptu „skinů“ – tedy přizpůsobení se prostředí, ve kterém U:fon žije a funguje.
Tento princip není nic revolučního – známe jej z mnohotvárných podob velkých brandů jako je např. MTV, QuickSilver atd. Tuto svobodu a hravost jsme přenesli i do života U:fona a nalezli pro něj charakteristické principy. Image tohoto mobilního operátora již nebude odkazovat do retro-minulosti (jak tomu bylo ve stylu i kampaních minulé etapy), ale naopak velmi pružně reflektovat aktuální vnímání jeho publika a udávat směr nových trendů.
Zatím je jeho rozvoj na samém začátku, možná by bylo zajímavé podívat se na to, jak se U:fonovi žije třeba po jednom roce. Tak mu držme palce, ať je jeho život pestrý a hravý!
Za AnFas na logu pracují Slávek Šváb, Martina Vojtěchová a Jindra Vejvodová ve spolupráci s týmem U:fon.
Agenturu Anfas možná znáte i jako vydavatele dvou publikací, které se snaží přispět k vzájemnému porozumění mezi zadavateli a dodavateli v oblasti komunikace a designu.
V roce 2008 to byla publikace: The Brand Gap – Jak překlenout propast mezi obchodní strategií a grafickým designem (pův. Marty Neumeier, USA) a v roce 2010: Jak dostat ze svého grafika/studia/agentury to nejlepší, jejíž recenzi si budete moci na stránkách Design portálu přečíst v nejbližších dnech.
Ukázky
Ukázka grafického principu
Použití principů z loga jako doplňkového grafického motivu:
Na závěr si dovolím doplnit poděkování agentuře AnFas za bezvadnou přípravu podkladů pro článek.
Na stránkách Design portálu bychom rádi představovali více zajímavých prací, ale dost často narážíme na neochotu se veřejně prezentovat svým dílem. Je problém získat jakékoli materiály, návrhy, skicy či jména konkrétních lidí, stojících za zakázkou. Čest výjimkám.
Zdroj a foto:
AnFas
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/ufon-nove-logo.html
29.04.11