Hodnocení čtenářů
( hlasů)Ústecký kraj používá aktuální logo od podzimu roku 2022. Do té doby jej téměř 20 let reprezentovalo logo, které vycházelo z krajského znaku. To bylo nahrazeno moderním a jednoduchým logem od studia Petrohrad, které vzešlo ze soutěže, pořádné sdružením Czechdesign.
Cílem soutěže bylo sjednotit a systematizovat vizuální prezentaci Ústeckého kraje, posílit komunikaci směrem k jeho občanům a probudit v nich pocit sounáležitosti, stejně tak do budoucna zaštítit širokou škálu příspěvkových organizací kraje. Porota designérské soutěže, ve které se kromě zástupců kraje sešli i nezávislí odborníci oboru, návrh ocenila jako moderní, odvážný a svěží, ale zároveň i funkční. Nejlépe odráží sebevědomí, potenciál kraje a potřeby jeho komunikace.
„Výsledný návrh nás zaujal svou hravostí a vtipem, který bude velmi dobře fungovat v marketingové komunikaci kraje. Chceme se prezentovat jako kraj s vlídnou tváří a nová značka s tím výborně ladí.“
Jan Schiller, hejtman
Znak kraje
Původní logo
Nové logo
Explikace
Studio Petrohrad
„Nová značka a vizuální identita Ústeckého kraje, vítězství v soutěži organizované společností Czechdesign. Rok 2O22. Bez zbytečných oslích můstků jsme navrhli cestu, jak do bohem zapomenutého Ústeckého kraje přinést jednoduchý, srozumitelný a optimistický symbol, s nímž by se místní mohli sžít a vzít si ho za své.
Přinášíme pozitivní vizuální systém, který bude komunikovat jednoduchou myšlenku, že v Ústeckém kraji se i přes možné problémy prostě žije dobře.“
Písmo:
Tým:
- Lukáš Pumpr
- Lukáš Beran
Ukázky
Další práce studia:
Zdroj a foto: studiopetrohrad.cz, kr-ustecky.cz