Reklama na dopravních prostředcích je už i v České republice tzv. na denním pořádku. Většina z nás tento fakt již přijala. Dopravní prostředky jsou tak mnohem zabavnější a z části zakryjí i nedostatky vozů. A’t už je to jeho technický stav či zastaralý model.
Občas se ale také vyskytne nějaká povedená, ale moc jich není. (za zmínku stojí: vlak- Poštovní spořitelna, tramvaj – Kofola ap.) Posledním dopravním prostředkem, který u nás ještě na reklamu zbyl je letadlo. Ve světě je už tento trend známý a populární. Reklama na letadlech je ve světě, ale zatím doménou nízkonákladových společností (EasyJet, SkyEurope ap.) Klasické státní aerolinie si však svá letadla chrání.
Reklamu na letadlech si vyzkoušeli už i u našich sousedů na Slovensku. Klientem je Sky Europe. Jejich poslední nový Boeing 737-700 je zkrášlen portrétem top modelky slovenského původu Adriany Sklenaříkové -Karembeu. U Sky Europe to navíc není pouze jednorázový výstřelek, ale ucelený koncept založený na krásných ženách. Na letadlech se již objevily:
2003 Adriana Sklenaříková
2004 Miss Evropy Zsuzsana Laky z Maďarska.
2006 Miss Rakousko Tatjana Batinic
2007 opět Adriana Sklenaříková
A jak to bude u nás?
…jak jinak, vítězí peníze, reklama. A kdo bude létat? Není to tak těžké uhádnout, když se rozhlédnete kolem……..Ano, bude to Telefónica O2. Ta si přednedávnem objednala nástřik zánovního Boeingu 737 u Travel Service v barvách firmy a s logem.
„Použijeme modrou a bubliny„, řekla Helena Kolmannová z tiskového odboru telekomunikačního operátora. Klientů, kteří se rozhodnout investovat do této reklamy asi nebude tak moc, ale že se stane letadlo další položkou v garfickém manuálu je jistě pro všechny grafiky příjemné.
Tak šťastný let!
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/Boeing-sklenarikova-reklama.html
07.03.07