V úterý 10. září v Brně v hotelu Voroněž a ve čtvrtek 19. září v Praze v kongresovém centru Artemis se konala konference o grafickém designu určená manažerům a marketingovým specialistům. Akce původně plánovaná jako komorní nakonec v Praze obsadila pěkný sál pro 85 posluchačů.
Vrcholem brněnského termínu byl Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva. Jan odhalil pragmatickou budoucnost webdesignu, který směřuje k masivnímu využívání pronajímaných řešení. Ty nahrazují programování, kódování i z velkou část designérské práci.
V Praze se finální prezentace ujal Martin Kušpál z MAISON D’IDÉE. Tématem jeho vystoupení byly obaly.
Za konferencí Řeči o grafickém designu stojí Zdeněk Sládek z kladenského Studia Protein. Zdeněk akcí provázel a zvládl i v své prezentaci srovnat viditelné projevy sebevědomí lidí i sebevědomí v grafickém designu.
Během obou akcí viděli návštěvníci šest prezentací. I podle reakcí v sále tematicky dobře sestavených pro cílovou skupinu. Dávku nových informací si ale odnesli i samotní designéři. Na brněnských přednáškách byl pořízen videozáznam. Na ten se ale mohou nejdříve těšit hosté, až s odstupem času bude uvolněn pro veřejnost.
Nápad uspořádat konferenci dostal Zdeněk Sládek na jaře jako člen představenstva Unie grafického designu, která se tak stala i hlavním partnerem Řečí. „Chyběla mi platforma, kde mohou designéři říct o své práci zadavatelům dřív, než se setkají nad konkrétními zakázkami,“ jak k tomu dodává.
Témata konference byla pestrá. Přednášky se věnovaly tisku, webu, tvůrčímu procesu i nástroji pro efektivní spolupráci mezi designéry a zadavateli. Mezi přednášejícími se objevili Martin Novotný z Novin pro grafický, Karlem Drašnar z brandcloud.pro, personalistka Martina Koláčková se zkušenostmi z druhé strany, designérka Michaela Klihavcová s kolegou Tomášem Brychtou a Lukáš Záleský, vedoucí DTP studia G.P.S.
Brzy se organizátor konference chystá vyhlásit výzvu pro nová témata přednášek pro příští ročník, jehož přesný datum zatím není stanoven. První ročník Řečí o grafickém designu se konal v rámci doprovodného programu veletrhu Marketing Mix pořádaného Omnisem Olomouc.
Zdroj a foto: recigd.cz, Jana Hloušková