Představitelé sektoru spotřebního zboží se mezi 12. a 16. únorem 2016 sejdou ve Frankfurtu nad Mohanem. Jako barometr nejnovějších trendů a designu a místo pro sjednávání kontraktů je Ambiente mezi veletrhy jedním z vrcholů sezony. Veletrh je rozdělen do tří hlavních produktových oblastí: Dining (stolování), Living (bydlení) a Giving (dárky). V sekci Giving bude nová skupina produktů Doplňky a bižuterie (Acessories & Jewellery, Hala 9.2) nabízet nové synergické příležitosti společným představením bižuterie, hodinek, koženého zboží, zavazadel a výrobků pro péči o tělo a wellness.
Benvenuto! Itálie se stala pátou partnerskou zemí veletrhu Ambiente
Veletrhu Ambiente 2015 se zúčastnilo 4 814 vystavovatelů z 95 zemí. Česká republika byla reprezentována jednapadesáti společnostmi a mezi vystavujícími státy obsadila 24. místo. Po Dánsku, Francii, Japonsku a USA bude pátou partnerskou zemí největšího veletrhu se spotřebním zbožím Ambiente Itálie. „Jsem velmi potěšen, že se nám podařilo získat Itálii jako partnerskou zemi příštího veletrhu Ambiente. Itálie a Německo mají podobné kulturní a ekonomické podmínky, které jsou pro obě země důležité, Itálie je navíc domovem skvělého designu – a právě ten chceme na příštím Ambiente ukázat,“ říká Thomas Kastl, ředitel jedné ze sekcí veletrhu (Dining). Součástí programu partnerské země je rozsáhlá prezentace výrobků s kvalitním designem. Kurátorkou a autorkou italské expozice je designérka Paola Navone. Paola žije v Miláně a je známa nejen na italské designérské scéně. Její styl je mezinárodně uznáván již od osmdesátých let. Pro Messe Frankfurt již v minulosti navrhla několik expozic, na které se odkazuje i v té poslední. Její předchozí spolupráce s frankfurtskými veletrhy zahrnuje prezentaci „extra-soft touch“ (1997), „extra-remix“ (2001) a také návrh „waterbar H2O“ kavárny (2005).
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Welzel
Novinka: Etický průvodce
Spotřebitelé na celém světě se stále více zajímají o udržitelnost výrobků. Díky etickému průvodci nabízí Ambiente profesionálním návštěvníkům snadnou orientaci v tomto složitém segmentu pomocí kategorií, jako jsou ekologické materiály, spravedlivá a sociální produkce, recyklované výrobky a vylepšená recyklace nebo ruční výroba. Stánky vystavovatelů, kteří splňují jednotlivá etická a ekologická kritéria, budou zřetelně označeny v průvodci i na ploše.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Fedra
Řešení pro segment HoReCa a kontraktační profesionály
Od představení Kontraktačního programu na Ambiente 2012 se tento veletrh stal vyhledávanou platformou pro kontraktorská řešení. Na nejbližším ročníku bude kolem 270 specializovaných vystavovatelů pro profesionály a zaměstnance na zodpovědných pozicích v hotelovém a cateringovém segmentu, jako jsou manažeři vývoje projektů, profesionální nákupčí, specialisté na nábytek a vybavení, interiéroví designéři a architekti, restauratéři a představitelé špičkových hotelů. Tito profesionálové zde naleznou relevantní kontakty, odbornost a na míru navržená řešení v segmentu nábytku a vybavení komerčních prostor a segmentu Horeca (hotely/restaurace/catering). Nejdůležitější platforma pro velkoobjemový obchod mimo Čínu Ambiente je největší akcí velkoobjemového obchodu mimo Čínu. Na Ambiente 2015 představilo téměř 1 600 vystavovatelů v šesti halách širokou škálu produktů. Kromě čínských vystavovatelů zde své exportní programy vystavili také dodavatelé z Indie, Hongkongu, Tchaj-wanu a Thajska. Ve společných stáncích se také prezentovaly země jako Indonésie, Malajsie, Maroko, Peru a Vietnam.
Specializované „Pasáže“ veletrhu pro kontraktační aktivity nabízejí příležitost vyhledat vhodné kontakty a objednávat výrobky – od průmyslových přes ručně vyráběné až po řešení pro přizpůsobení potřebám zákazníka – přímo od výrobců.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibiton GmbH / Valentin
Špičkový doprovodný program
Ambiente 2016 představí nejdůležitější trendy v oblasti stolování, kuchyně, zboží pro domácnost a dárkových předmětů. Uznávané studio bora.herke.palmisano ve zvláštní expozici představí čtyři hlavní trendy v oblasti spotřebního zboží.
Propagační programy „Talents“ a „Next“ znamenají pro mnohé mladé designéry pomyslný výtah k závratné kariéře. Mladí designéři nábytku a výrobků budou prezentovat své návrhy a prototypy mezinárodnímu publiku z řad obchodníků i odborníků.
Show „Solutions“ je věnována chytrým nápadům. Pod taktovkou kurátora a designéra Sebastiana Bergneho se představí kreativní řešení vystavovatelů zaměřená na jídelní stůl, kuchyň a domácnost. Vybrané produkty a jejich funkce budou představeny v krátkých videoklipech.
I v roce 2016 bude Ambiente místem předání několika známých cen. Spotřební zboží, které dokázalo vhodně skloubit estetické kvality s praktičností, se může ucházet o cenu Design Plus Award. Vítězné produkty budou během veletrhu k vidění na zvláštní výstavě. Hned první den veletrhu je vyhlašována německá cena German Design Award, jejíž vítězi budou návštěvníkům rovněž představeni v rámci zvláštní výstavy. V průběhu Ambiente bude udílena i anticena ,Plagiarius‘, poukazující na plagiátory, jakož i ocenění pro inovativní kuchyňské zboží Kitchen Innovation Award.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Ambiente, nejvyhledávanější mezinárodní veletrh
Ambiente je nejvyhledávanější mezinárodní veletrh výrobků v oblasti stolování, kuchyně, dárkového a dekorativního zboží, bytových doplňků a zboží pro domácnost obecně, stejně jako módních doplňků, interiérového designu a vybavení a nábytku. Ambiente je nejvyhledávanějším veletrhem pro celý sektor a díky unikátnímu horizontálnímu i vertikálnímu rozsahu produktů nemá ve světě konkurenci. V pěti dnech minulého ročníku, jenž se konal začátkem roku 2015, představilo více než 4 800 vystavovatelů nové produkty a inovace pro nadcházející sezonu 135 000 odborným návštěvníkům z více než 150 zemí. Nejvyhledávanější veletrh spotřebního zboží na světě je také znám svou širokou nabídkou akcí, programů pro mladé designéry a firmy, prezentací trendů a předáváním prestižních cen.
Zdroj titulního obrázku: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Sutera