-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Po dvaceti letech mění rakouská metropole Vídeň logo. Autorem nového vizuálního stylu je studio Saffron, které zakázku získalo v mezinárodní soutěži. Saffron při tvorbě spolupracoval s experty z firem Saintstephens a Instant.
Práce na novém vizuálním stylu trvaly téměř rok. Logo navazuje na původní značku — štít v původních barvách. Využívá kvadranty jako prostor, který animací odhaluje další obsah či texty. Změna se dotkla i písma — vzniklo nové s názvem Wiener Melange, které je dle autorů inspirované tvary štítu a secesním charakterem města. Logo by mělo v rámci vizuálního stylu sjednotit až 70 dílčích značek.
„Dle studie The Economist byla Vídeň posledních devět let v řadě zařazena mezi nejoblíbenější města světa.„
Původní logo
Nové logo
Explikace
„Pro Saffron byla velká výzva vytvoření strategie značky, která by mohla lépe sloužit obyvatelům, zaměstnancům, firmám a studentům. S více než 70 značkami byl již stávající vizuální styl velmi nepřehledný a komplikovaný pro používání.
Nová značka by měla ukázat Vídeň jako moderní město, které se umístilo první na žebříčku chytrých měst před Chicagem a Singapurem. Saffron začal práce na novém vizuálním stylu sérií workshopů a zjistil, jak obyvatelé, podnikatelé, studenti a zaměstnanci v současné době vidí město. Z těchto představ jsme identifikovali klíčová témata, která odlišují Vídeň od ostatních předních evropských měst.“
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: wien.gv.at/spezial/neuemarke, saffron-consultants.com