-
Hodnoceni redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)V nejsevernější části Lednicko-valtického areálu stojí vysoký jehlan na čtvercovém půdorysu. Štíhlý monumentální sloup dal název okolní oboře i místnímu Vinařství Obelisk, které vyrostlo v místech bývalých pohraničních hlídek. Obelisk se nově prezentuje logem od Studia Najbrt, které pro distribuci design manuálu využilo nástroj BrandCloud.
Vinařství Obelisk
Mít na svém pozemku obelisk z konce 18. století od dvorního architekta knížete Lichtenštejna, Josefa Hardmutha, je jistě inspirující. Možná i proto si současní majitelé dali záležet na stavbě moderní budovy vinařství, která dostala v roce 2017 ocenění za Stavbu Jihomoravského kraje. Degustační a reprezentativní prostory jsou v prosklené přízemní budově, která respektuje ráz krajiny a nabízí krásné výhledy do okolí, a samotný vinařský provoz je schován před zraky hostů pod zemí.
Projekt, který spojuje minulost se současností
Základní značkou Vinařství Obelisk se stalo počáteční písmeno „O“. Okrouhlé výrazné písmeno „O“ je spolu s nápisem Obelisk vysázeno písmem Trivia Serif Regular, jehož autorem je František Štorm. Tato základní značka navržená ve Studiu Najbrt je použita na vinětách, vizitkách, webových stránkách a také například na zástěrách a taškách na víno.
Podle použitého pozadí se písmeno „O“ s nápisem „Obelisk“ objevují v černobílém provedení doplněném třetí, bronzovou, barvou. V tisku je „O“ vyvedeno horkou matnou metalickou ražbou. Je možné použít samostatně jen nápis nebo jen symbol. Jednoduchý a přitom dokonalý tvar při pohledu na viněty degustačních přehlídek vín z různých koutů země určitě poznáte na první pohled.
Pro zajímavost:
- To nejlepší víno Vinařství Obelisk zatím zraje v hliněných 200 litrových amforách vypálených z hlíny místních vinic. Vzorem jsou gruzínské staletími ověřené postupy na zpracování hroznů.
- Obora Obelisk se vrací díky majiteli do původního stavu dyjské nivy. Projekt vysazování stromů a zavodňování meandrů řeky Dyje sem přirozeně přivádí zpět rostliny a živočichy.
„Když nám Studio Najbrt předalo manuál značky Obelisk na BrandCloudu, podivoval jsem se, k čemu pro takovou věc potřebujeme cloudovou aplikaci. Během chvíle jsem pochopil, že způsob nasdílení dat umocňuje kvalitu a přehlednost celého manuálu, “ říká Petr Neumann z Vinařství Obelisk a dodává: „BrandCloud je natolik intuitivní a user friendly jak pro správce účtu, tak pro uživatele, že jsem nahraná data bez obav začal sdílet dál do firmy a aplikaci nechal plnit dalším obsahem. Aktuálně nám slouží BrandCloud jako centrální uložiště všech marketingových materiálů značky Obelisk a to jak interně, tak v komunikaci s našimi dodavateli. Ač zdaleka nevyžíváme všechny funkce aplikace, je to pro nás nástroj, který šetří čas a pomáhá nám fungovat systémově.“
Pro snadnou distrubuci vizuálního stylu se Studio Najbrt rozhodlo využít úspěšnou českou službu BrandCloud. Manuál značky a veškeré další materiály pro interní i externí komunikaci jsou tak vždy k dispozici online v aktuální verzi. BrandCloud umožňuje nahrávat, spravovat a rychle zpřístupnit digitální obsah na zabezpečených serverech. Využívá ho řada studíí i klientů — například síť restaurací Ambiente, město Plzeň či Banka Creditas. BrandCloud je možné si i zdarma vyzkoušet.
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Studia Najbrt
Zdroj a foto: vinarstviobelisk.cz, najbrt.cz