Článek

Vítězové ADC Creative Awards 2015 už za několik dní převezmou zbrusu novou trofej

Další ročník kreativní soutěže ADC Creative Awards 2015 se blíží do finále. Slavnostní vyhlášení proběhne ve čtvrtek 19. března 2015 v klubu La Loca na Praze 2. Pořadatelé autorům nejlepších prací předají zbrusu novou trofej ve tvaru busty brýlatého kreativce z loga ADC, která pochází z dílny designéra Daniela Gonzáleze.

Trofej „Louskáček“ má mezi kreativci tradici delší než 20 let. Po úspěšné spolupráci se Studiem Olgoj Chorchoj a Belda Factory se klub rozhodl oslovit několik mladých designérských talentů. Nejvíce zaujal návrh od produktového designéra Daniela Gonzáleze, který se nechal inspirovat již existujícím logem ADC a k výrobě trofeje využil původní řemeslné zpracování šedé litany ve slévárně Stará Huť.

 

-
Daniel González. Foto: Pavel Hejný/Cash Only

 

Novou cenu se sklíčky brýlí v příslušené barvě – zlatá, stříbrná, bronzová – získají nejlepší oceněné práce 11 kategorií (Print, Outdoor, TV/Film, Rádio, Direct Marketing, Digital, Media, Design, Craft, Innovation, Campaign), o nichž rozhodne odborná porota na svém zasedání ve dnech 16. až 18. března 2015 v Clubu Avion. V pondělí zasednou poroty pro Design a On-line kategorie, v úterý a ve středu pro Advertising. Shortlisty budou vždy zveřejněny příslušný večer zasedání poroty na stránkách ADC. Celkově se budou porotci vybírat z 246 prací od 48 různých subjektů – agentur a zadavatelů.

 

-
Busta brýlatého kreativce. Foto: Pavel Hejný/Cash Only

 

Ocenění získá i vítěz kategorie Young Creative, která je určena pro mladé kreativce a studenty tvůrčích škol. Zájem o tuto kategorii, jejímž partnerem je společnost T-Mobile, byl letos enormní. Studenti do ní přihlásili 77 prací.

Vůbec poprvé bude na letošním ročníku ADC Creative Awards vyhlášen i vítěz ankety Zlatá Koule, kterou od roku 2011 pořádá sdružení Digitální agentury, sekce při AKA. „Hlavní myšlenkou tohoto ocenění je vyzdvihnout klienty, kteří mají při volbě marketingových řešení odvahu pouštět se nevyšlapanou a mnohdy riskantní cestou a kteří dají na doporučení své agentury, která umí taková řešení nabídnout a zrealizovat,” říká Oldřich Dostál, předseda sdružení Digitální agentury, sekce při AKA, a dodává: „Jsme rádi, že letos dostáváme prostor v rámci Creative Awards a věříme, že díky tomu se nám podaří oslovit a inspirovat větší počet klientů i agentur nejen v oblasti digitálu.“ Kritéria hodnocení „odvahy klienta“ jsou různá – od kreativního zpracování, přes důraz na komunikaci se zákazníky, otevřenost komunikace či použití nových komunikačních kanálů. Vítězná kampaň je ta, která získá největší počet hlasů v tajném hlasování členů sekce Digitální agentury. Na shortlist se tentokrát dostalo 5 kampaní.

Slavnostní vyhlášení soutěže ADC Creative Awards 2015 proběhne ve čtvrtek 19. března 2015 v pražském music baru & lounge La Loca. Večerem bude provázet Martin Přikryl, kreativní ředitel agentury JANDL Praha. Vstupenky na slavnostní vyhlášení jsou již k dispozici, a to vzhledem ke kapacitě klubu v omezeném počtu. S jejich nákupem se tedy nevyplatí otálet.

 

Úvodní obrázek: Pavel Hejný/Cash Only