Přiznám se, že tahle Pizza od Rejnoka mi v šuplíku leží už hodně dlouho. Naštěstí vizuální identita nepodléhá chemickým procesům tak jako ta skutečná a vytažena ze šuplíku jeví se jako nová. Vizuální identitu pizzerie v Pečkách vám představí Iva Zitková z olomouckého Studia Tomato, které je autorem této identity.
Popište, prosím, jak jste se k projektu dostali a jakým způsobem jeho realizace probíhala?
Naše studio dlouhodobě spolupracuje s Tomášem Johanovským, kterého si najímají lidé, kteří se rozhodli investovat do nového gastrozařízení. Na naší spolupráci oceňuji možnost ukázat, že vizuální podoba restaurace není pouze o logu a menu, případně webové prezentaci, ale také o tom, že práce začíná společnou diskuzí s investorem a předložením vhodného nápaditého konceptu, který budoucí hosty osloví. Díky ochotě investora naslouchat jsme tak dostali možnost podílet se na celkovém utváření výsledného dojmu z nové pizzerie
Jednalo se o komplexní zakázku od vizitek až po interiéry. Kolik lidí s jakými specializacemi na zakázce pracovalo?
Byla to komplexní zakázka od loga přes návrh grafických motivů, ze kterých jsme vytvořili sadu originálních obrazů. Logo vyplynulo z přání zadavatele, který je milovníkem ryb a do své restaurace si nechal zakomponovat velké akvárium s rejnoky. Vzhledem k tomu, že restaurace je určena pro rodiny s dětmi, chtěli jsme originální formou jak dospělým, tak dětem představit, jak vznikla pizza, ukázat, o čem jsou pravé italské domácí těstoviny, popsat argentinské steaky, italské tiramisu…
Motivy postaviček z ingrediencí nám posloužily jako podklad pro sadu omalovánek, kterou dostane k zabavení každé dítě. I když není obvyklé v dnešní době řešit obsáhlejší menu s fotografiemi jídel. Zvolili jsme toto řešení z toho důvodu, že je pizzerie zasazena na malém městě a chtěli jsme hosty navnadit, aby vyzkoušeli při opakovaných návštěvách ruzná jidla, která jsou v nabídce. Z dlouhodobého hlediska to byl v tomto připadě dobrý tah, který dokázal udržet hosty.
Mimo provoz pizzerie funguje i rozvoz pizzy, pro který jsme připravili sadu tiskovin – věrnostní kartičky, menu do kapsy, polepy rozvozových vozů.
Vše vznikalo v týmu: zadavatel, architekt, naše studio a Tomáš Johanovský. V našem studiu projekt zpracovávali tři lidé. Zde si neodpustím povzdech nad chronickým nedostatkem kvalitních grafiků v našem regionu. Je to jedna z věcí, která nás omezuje při realizaci zakázek. Spousta šikovných lidí pracuje v Praze a bohužel se domnívají, že v Olomouci nevzniká dobrá grafika. Zakázku jsme realizovali včetně produkce všech navržených věcí
Co technologie a dodavatelé?
Za úspěch celého projektu vděčíme i našim dlouholetým dodavatelům, na které se můžeme spolehnout při výrobě námi navržených věcí. Při realizaci jsme použili grafické papíry od společnosti OSPAP – Keykolour, tisk motivů na plátno a rámování na podrám.
Jaká byla nejobtížnější část realizace projektu?
Nalézt vhodný styl pro prezentaci našeho nápadu. S klientem jsme předložili několik návrhů řešení, než jsme dospěli k finální podobě, která zajímavě představuje kuchyni…
Jak jste spokojeni s konečným výstupem vy a jak klient?
Klient nám dal plnou důvěru a dostatek volného prostoru, takže jsme s výsledkem spokojeni. Je pravda, že s odstupem času člověka napadnou nové lepší nápady, ale tak to má být. Je potřeba se stále ve tvorbě posouvat kupředu. Klient díky kladným ohlasům hostů byl s celkovou realizací spokojen.
Díky za rozhovor!
Zdroj a foto:
Studio Tomato
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/pizza-u-rejnoka-studio-tomato.html
30.06.11