Český florbal bude v prosinci 2018 hostit mistrovství světa. Už s předstihem však ukázal, jak tento šampionát bude vypadat. Identita akce vychází ze slavných příběhů, které v historii MS „napsal“ florbalový míček. Na projektu pracovalo studio Dynamo design a jako konzultant Alan Záruba, toho času kreativní ředitel televize Nova. Ve studiu Dynamo design vznikl před časem také logo Českého florbalu, které se dočkalo i mezinárodního uznání.
„Do šampionátu je zdánlivě ještě daleko, ale my jsme začali komunikovat domácí mistrovství už vloni v prosinci. Je to pro nás velká akce, organizací i významem. Nic nechceme podcenit. Identitu vnímám jako důležitý milník. Šampionát tímto získává svou tvář,“ říká prezident Českého florbalu Filip Šuman.
Florbalový míček píše velké příběhy z historie mistrovství
Vizuální styl vychází z velkých příběhů, které svým rychlým pohybem píše florbalový míček.
„Na pohybu míčku přehráváme významné gólové akce z historie mistrovství, a to jak naše, tak i dalších účastníků MS. V našem prvním konkrétním zobrazení pak vypráví míček příběh gólu, který přinesl doposud poslední českou medaili na mistrovství světa. Rozhodla o tom akce úspěšně zakončená Matějem Jendrišákem, jedním z nejlepších florbalistů světa. Ten je také hlavní tváří našich vizuálů,“ říká Tomáš Janča, člen organizačního štábu odpovědný za marketing a komunikaci.
Český florbal představil svou identitu také prostřednictvím videa, ve kterém ukazuje zmíněný příběh posledního medailového gólu Česka.
„V Dynamu máme profesionálního partnera, který rozumí florbalu a se kterým je radost projít tu cestu od prvních nápadů po finální návrh. Na rozdíl od předchozího rebrandingu jsme zde byli trochu konzervativnější a použili jsme tentokrát emblém míčku. Nicméně jsme mu chtěli dodat trochu pohybu a dynamiky, proto spojení s gólovými akcemi,“ dodává Šuman.
Živá a vizuálně atraktivní identita obsahující významné historické momenty
„Mistrovství světa bude asi největší sportovní akcí příštího roku. Význam florbalového šampionátu jsme chtěli podpořit hlavně výrazným a jednoznačně rozpoznatelným vizuálním stylem. Cílem bylo vytvořit živou a vizuálně atraktivní identitu obsahující významné historické momenty. Ty jsou schematicky zaznamenané formou trajektorie míčku v barvách odkazujících na národní barevnost. Podkladové modře tónované fotografie pak dodávají vizuálu emoce, na které vzpomíná mnoho skalních florbalových fanoušků. Věříme, že právě je bude identita mistrovství bavit a zároveň přiláká k šampionátu mnoho dalších lidí,” vysvětluje tým Dynamo design.
Mistrovství světa mužů ve florbale (Men’s World Floorball Championships) se bude konat od 1. do 9. prosince 2018. Dějištěm šampionátu bude Praha a minimálně ty nejzajímavější zápasy se odehrají v O2 areně, kde florbal již uskutečnil pět ročníků svého Superfinále. Prodej vstupenek bude podle organizátorů spuštěn na konci letošního roku.
Zdroj a foto: ceskyflorbal.cz, dynamodesign.cz