47. ročník Mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů Academia film Olomouc (AFO) zveřejňuje svou vizuální identitu. Již počtvrté v řadě vzešla z dílny grafického studia ReDesign. Vizuál je založen na protikladu hlavního tématu, kterým je letos Utopie versus Dystopie, tedy optimistické a pesimistické vize budoucnosti lidstva.
Think Science!
AFO každoročně boří mýty o neatraktivnosti vědy. Představuje ji jako dynamickou a rozmanitou sféru. Mapuje přírodní, humanitní i sociálně-vědní obory. Do festivalové soutěže o nejlepší světový populárně-vědecký dokument tradičně přihlašují své snímky renomované stanice, jako jsou BBC, Discovery Channel či National Geographic. Nejinak tomu je i v případě 47. ročníku, který se uskuteční v Olomouci 17. – 22. dubna 2012.
Kolouch v plamenech
Komentář Kláry Kvízové ze studia ReDesign
„Podprahově měl být vizuál věnován konci světa, to jsme ale z návrhů vyloučili. Naším záměrem bylo upozornit na křehkost našeho bytí rafinovanějším způsobem, než jen například přeškrtnout planetu Zemi. Tím jsme také došli na mladého koloucha, který je pro nás symbolem bezbrannosti života v rozpuku v divoké přírodě. A protože hledáme, jak pomocí grafického designu sdělit symboliku a význam věcí, rozhodli jsme se z fotografie kolouška udělat papírovou maketu a jakési divadélko, které je nakonec zapáleno a vyfoceno.
Dalším, nikoliv vedlejším motivem, jsou dvě hvězdy. Zelená s trávou zastupuje Utopii a černá, půlená Dystopii. Vizuál nadále doplňují dvě časové osy, zaznamenávající různé milníky právě v dystopickém a utopickém pojetí světa, které odkazují nejen k historickým faktům, ale čerpají také mnoho z popkultury.“
Podívejte se na web AFO.
Zdroj a foto:
Tisková zpráva AFO
Design portal
https://www.designportal.cz/graficky_design/afo-47-vizual-redesign.html
08.03.12