Hodnocení čtenářů
( hlasy)O tom, že bude mít VUT v Brně nové logo od studia ReDesign, jsme psali už na jaře roku 2012. Nyní však nastala chvíle, kdy po 19 letech dosavadní tenkou linii konečně vystřídá nové logo. „Předchozí vizuální styl byl vzhledem k subtilnosti linií často špatně reprodukovatelný, zejména na menších plochách. A samotné logo bylo nevýrazné, snadno přehlédnutelné,“ okomentovala původní značku VUT v Brně prorektorka pro marketing a vnější vztahy Irena Armutidisová.
Původní logo:
Zdroj: vutbr.cz
Nové logo:
Zdroj: vutbr.cz
Výrazná bílo-červená kombinace barev navíc připomíná spojení s Brnem, kde VUT sídlí. Vítězný návrh grafického studia ReDesign zpracoval písmeno T jako detail stavebního překladu. Jiní v něm zase vidí rozdělení pixelů v rastrové grafice. Precizní konstrukce loga tak logicky vychází z technického způsobu myšlení, které se VUT snaží podporovat.
Novému vizuálnímu stylu předcházelo zadání soutěže, ve které odborná komise složená z grafiků a typografů nakonec vybrala návrh autorské dvojice Klára Kvízová a Petr Krejzek. „Grafické T evokuje architektonický prvek architráv (stavba), konstrukční fragment (inženýrství), pixelové rozhraní (informatika) i symbol tváře (humanitní obory školy). Značka má působit pozitivně, sebevědomě a racionálně,“ popsala širší souvislosti spoluautorka vítězného návrhu Kvízová, podle které červená barevnost nepřímo navazuje na tradici české avantgardy, např. na dílo Ladislava Sutnara.
Zdroj: vutbr.cz
Kromě nového loga přináší jednotný vizuální styl i sjednocení písma na font Vafle nebo nový modulární systém skládání názvu univerzity spolu s názvy jednotlivých fakult. „Byli bychom rádi, kdyby nová značka přispěla k tomu, že VUT bude vnímáno jako silná, stabilní a moderní instituce, na jejíž půdě vzniká obrovské množství zajímavých projektů, patentů a objevů, které si zaslouží náležitou pozornost nejen v České republice, ale i v zahraničí,“ dodala Armutidisová.
Zdroj: vutbr.cz