Do redakce dorazilo aktuální, stotřicáté číslo časopisu Font a tak vám je můžeme krátce představit. Hlavním tématem je tentokrát vizuální identita hudebních festivalů, mimo to je velká část věnována fotobankám a software. No a jako tradičně se dočtete ještě spoustu dalších zajímavostí.
Hlavní téma: hudební festivaly
Zdroj: font.cz
Částečně se hlavnímu tématu věnuje i úvodní rozhovor. Eda Čaniga je slovenský grafik, který pracuje v reklamce Comtech a na svém kontě má například vizuální identitu pro Beat festival Kolín. Nejvíce prostoru dostává hlavní téma uprostřed časopisu, kde je několik ukázek plakátů nejen českých, ale především zahraničních festivalů.
Větší prostor dostávají Roskilde Festival, kde je zachycen zajímavý vývoj jeho loga za posledních téměř čtyřicet let, a pak český Rock for people, který sice nemá takovou tradici, ale zato se může pochlubit hravou identitou od Tomáše Cikána a Libora Jelínka ze studia Dynamo design. V hodnocení logotypů se vítězem stal Southern Rock Festival.
Software a hardware
Zdroj: font.cz
Poměrně dost prostoru je věnováno novému Adobe Photoshop CC, který je možné koupit už pouze v rámci předplatného. Jeho nové funkce popisuje Václav Krejčí a docela vhodně ho doplňuje článek Adobe Creative Cloud, který odpovídá na některé často kladené otázky ohledně toho, jak předplatné Creative Cloud funguje a také vyvrací pár mýtů.
Další článek je věnován novému QuarkXPress 10 a souhrnu jeho nových funkcí. Co se týká hardware, tak Honza Březina se ve svém článku věnuje popisu nového super výkonného stroje Mac Pro, který se teprve chystá vstoupit na trh.
Další zajímavosti
Zdroj: font.cz
Docela zajímavé je písmo složené z kostí, které na dvoustránce představuje Vojtěch Říha. Když už jsme u písma, je potřeba zmínit i článek o European Design Awards, kde se právě českým typografům velmi dařilo. Několik stránek je věnováno fotobankám a anketě, kterou mezi nimi uspořádal časopis Font. Větší prostor na představení svých plánů nebo sortimentu dostaly fotobanky 123RF, Isifa a Allphoto.
Nakonec je dobré zmínit i knihy, které se v novém Fontu objevují. První z nich je kniha Slečny, která se umístila na třetím místě v soutěži Nejkrásnější české knihy. Dále zde najdete recenze knih Abandoned a Základy grafického designu, kterou jsme nedávno také na Design portálu recenzovali.
Na posledních stránkách Fontu pak najdete zajímavosti týkající se nových logotypů a také novinky ze světa tiskáren a tisku.
Zdroj: font.cz
Časopis Font
Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.
Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-130-hudebni-festivaly.html
03.10.13