Hodnocení redakce
Skvělý nápad, který těží z originality. Funguje bezvadně ve všech aplikacích — od těch seriozních až po hravé. Baví a zároveň budí zvědavost s čím autoři ještě přijdou. Podobně řešilo svou vizuální identitu město Svitavy a mám trochu obavy, co se stane, až začnou být tato typo loga natolik populární, že se začnou potkávat na plakátech vedle sebe. Malinko jen postrádám nějaký originální prvek, který by typografii trochu oživil, něco jako třeba šipka v logu FedeExu…
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Výstaviště Praha si v uzavřené soutěži na nové logo a vizuální styl vybralo návrh tria designérů Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal. Nový vizuální styl se promítne do navigace v areálu, komunikace a propagačních materiálů. Klade si za cíl vážně i s humorem prezentovat značku Výstaviště Praha jako silnou a na první pohled odlišitelnou.
Výstaviště Praha se stává unikátním víceúčelovým areálem v metropoli, kam přibývají herní, sportovní a volnočasové prvky. Dochází k rekonstrukci cest, revitalizuje se zeleň a započalo se i s rekonstrukcí několika budov. Společně s tím se rozšiřuje programová nabídka. To vše měla reflektovat i nová vizuální identita, kterou Výstaviště Praha našlo v designérské soutěži. Tu pořádala organizace Czechdesign.
Účastníci dvoukolové uzavřené soutěže museli kromě konceptu a systému vizuální identity a loga připravit také podobu mapy a programu a vzor outdoorové reklamy. Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Výstaviště Praha.
„Cítíme potřebu udělat z Výstaviště značku, která je na první pohled jasně identifikovatelná a která podtrhne celkovou proměnu.“
Tomáš Hübl, předseda představenstva Výstaviště Praha
Původní logo
Nové logo
Explikace
Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal
„Slovo výstaviště má význam, který je vzhledem k dnešní a hlavně budoucí funkci areálu spíše okrajový, rozhodně nevystihuje jeho podstatu a rozsah. Zároveň jde ale o zažitý pojem, který každý v Praze (a nejen tam) zná a používá. Chápeme Výstaviště jako prostor, který zastřešuje velmi rozdílné aktivity a funkce a je využíván širokým okruhem lidí napříč generacemi.
Navrhujeme sice název nový, ale počítáme s využitím stávajícího. Naší snahou je z původního názvu udělat název místní jednoduchým přidáním předložky ‚NA‘, protože Výstaviště vnímáme hlavně jako označení místa.“
Písmo:
- Rhymes Regular, autor Jakub Samek
- Monument Medium, autor Dinamo
Tým:
Další účastnící uzavřené soutěže:
- Čestmír Přindiš
- Frank Atelier
- Grizzlink
- Martin Poláček
- Ondřej Zámiš
- Studio Colmo
- Studio Divize
Odborná porota:
- Kristýna Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni,
- Filip Blažek, grafický designér, zástupce Unie grafického designu,
- Radek Sidun, typograf, pedagog UMPRUM.
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: vystavistepraha.eu, czechdesign.cz