Výstaviště Praha představilo nové logo. V rámci výběrového řízení, ve kterém zadavatel oslovil 6 subjektů, byl vybrán návrh, jehož autorem je Dominik Herr z agentury Hemispheres. Logo má dle autora evokovat vitráže a strop Průmyslového paláce a jeho autor za něj obdrží odměnu 350 000 Kč.
„Průmyslový palác však není jedinou budovou Výstaviště. Tvůrci na něj podvědomě poukazují, ale na druhou stranu se díky novému logu areál posouvá ve své vizuální identitě dál a chce se profilovat jako multifunkční areál, který nabízí návštěvníkům i jiné možnosti využití,“ říká Pavel Klaška, předseda představenstva společnosti Rozvojové projekty Praha, a.s.
Tvarově je logo volně inspirováno konstrukčními prvky budovy Průmyslového paláce a svou pestrostí odkazuje na četné vitráže, které dodávají akcím v něm pořádaným nezaměnitelné kouzlo. Zvolená barevnost představuje škálu aktivit, které lze v areálu zažít.
„Primární inspirací byly kromě Průmyslového paláce i cesty, jak ve smyslu abstraktním – cesta za poznáním, zábavou, sportem, obchodem – tak faktická struktura cest v areálu. Cesty spojují, vedou odněkud někam, stejnou roli má i areál,“ popisuje hlavní myšlenku svého vítězného návrhu Dominik Herr z agentury Hemispheres.
Právě snaha přiblížit se návštěvníkům a přicházet s novými a zajímavými projekty vedla k tomu, že se Výstaviště Praha rozhodlo opustit stávající logo, které znázorňuje jen siluetu paláce. Kromě nového loga bude nově využívat název Výstaviště Praha.
Věra Marešová: zbytečně výrazné logo vhodné spíše pro dětské centrum
Výstaviště Praha Holešovice je výrazná stavba a akce, které se tam pořádají jsou také výrazné. Dělat příliš výrazné logo — barevně a členité – je podle mého názoru zbytečné. Čím se prezentuje výstaviště? Architekturou, plochou, spektrem akcí… Ne logem, logo nesmí přehlušit.
Chápu tvar a inspiraci loga, ale spíše to na mě působí jako logo pro dětské centrum. Co se týče typografie, tak mě zaujalo zvláštní prostrkání „ště“. Myslím, že logo by mělo být spíše jako logotyp, tedy bez symbolu.
Věra Marešová
graphic designer
vgrafik.cz
Uzavřená soutěž pro 6 subjektů a odměna 350 000 Kč
Porota ve složení zástupců společnosti Rozvojové projekty, a.s. (správce a pronajímatele areálu), marketingového poradce Marka Hlavici a primátorky hl. m. Prahy Adriany Krnáčové rozhodovala mezi šesti oslovenými subjekty. Vítězný návrh získá za realizaci 350 tisíc Kč.
Zdroj a foto: vystavistepraha.eu