-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Některé z bývalých společností Vítkovického holdingu nesou nové jméno WITKOWITZ a s ním i zbrusu novou korporátní identitu. O nové logo, firemní tiskoviny, propagační předměty, branding oblečení a aut, navigační systém v budovách a weby se postaralo pražské studio La Taupe ve spolupráci s Martinem Duškem.
„Zadání jsme dostali přesně před rokem. Hlavní logo navrhl Martin Dušek. Ten spolu s naším týmem vybral tři verze, které jsme následně prezentovali Martinu Ulčákovi z Witkowitz,“ říká Petr Vávra z La Taupe a dodává, že poté následovala práce grafiků v La Taupe, kteří ve spolupráci s Martinem Duškem začali rozpracovávat celou identitu jak pro Witkowitz a.s., tak pro další firmy pod značkou WITKOWITZ jako WITKOWITZ ENVI, WITKOWITZ MECHANICA, WITKOWITZ SLOVAKIA a Hammering. „Jednotlivé značky jsme od sebe odlišili barevně. Pro společnosti Witkowitz jsme navrhli paletu barev, o které se zástupci firem následně pomyslně poprali a rozdělili si je mezi sebou,“ popisuje průběh Vávra.
„Naše nová značka vyjadřuje sebevědomí, dovednost a rozlet.“ Martin Ulčák, Witkowitz
Souběžně s tvorbou identity vytvořil La Taupe i nové weby. „Začali jsem analýzami klíčových slov a SEO. Následně jsme navrhli strukturu každého webu a UX grafické návrhy, které jsou v souladu s celou identitou. Poslední v pořadí bylo programování a testování. Všechny tyto práce trvaly rok,“ doplňuje Vávra.
Hlavní logo
„Jsme hrdí na zdejší strojírenskou tradici. Naši předchůdci vybudovali Vítkovicím skvělé jméno po celém světě. Ale tradice sama o sobě nedokáže změnit přítomnost. Zachránili jsme strojírenskou výrobu, pracovní místa, jedinečné know-how. Nyní musíme dokázat to, co generace před námi – vymýšlet, vyrábět a prodávat světové výrobky. To znamená klást důraz na vlastní konstrukci a inženýring. Chceme přitáhnout tvořivé lidi do nesmyslně ponižovaného těžkého průmyslu. Proto jsme se rozhodli dát našemu dílu symbol – značku WITKOWITZ. Lidé zde v nelehkých podmínkách dělají špičkovou práci. Potřebujeme ukázat sílu, vůli, vytrvalost a odvahu,“ říká podnikatel Martin Ulčák ze společnosti Witkowitz.
Loga dalších společností
Explikace
„Logo je složené z písmen V a W a odkazuje na nepřerušenou, téměř dvousetletou tradici výroby ve Vítkovicích. Zároveň reflektuje změnu společnosti v podobě nové značky WITKOWITZ. Logo obsahuje rovnostranné trojúhelníky jako symbol přesného strojírenství. Můžeme tam vidět rozevřená křídla orlice, kterou má v erbu Morava i Slezsko. Křídla také znamenají vzlet, sílu a novou naději.
Ukázky vizuálního stylu
Ukázka online brand manuálu
Ke sdílení nového vizuálního stylu je využita česká platforma BrandCloud. Díky tomu mohou mít přístup k logu a jednotlivým součástem identity všechny jednotky či dodavatelé. V rámci platformy lze také zřídit sekci pro veřejnost jako to má například Praha.
Zdroj a foto: witkowitz.cz, linked-in.com, brandcloud.pro