Před několika dny byl vyhlášen nový ročník soutěže Young Lions, jejíž vítězové budou reprezentovat Českou republiku na světové soutěži v Cannes. Dvoučlenné týmy do 28 let se mohou přihlašovat pouze do 14. dubna, a pokud se právě rozhodujete, možná pro vás budou inspirací oceněné práce z loňského ročníku. Tentokrát vám představíme kategorii Print.
Co je Young Lions?
V roce 1995 vznikla na nejprestižnějším světovém festivalu kreativního průmyslu Cannes Lions unikátní soutěž, která podporuje rozvoj mladých talentovaných kreativních odborníků na komunikaci.
Dvoučlenné týmy do 28 let mají v národním kole pouze 24 hodin od zadání na to, aby odevzdaly vypracované koncepty na konkrétní brief. Určený den dopoledne dostanou zadání, druhý den v poledne musí odevzdat návrhy. Brief je tajný až do začátku soutěže, aby všichni měli stejnou výchozí pozici. Formát soutěže se maximálně přibližuje světové soutěži v Cannes.
Týmy mohou být vytvořeny účelově pouze pro tuto soutěž bez ohledu na společnost, pro kterou pracují. Soutěžící se rekrutují primárně z komunikačních, digitálních a mediálních agentur, ale mohou to být také studenti z oboru marketingové komunikace.
Světového finále v Cannes se účastní vítězové národních kol soutěže. V České republice soutěž organizuje FLEmedia ve spolupráci s AKA ve třech kategoriích.
Národní kolo Young Lions 2010
V prvním článku bychom vám rádi představili vítězné práce z loňského kola Young Lions v kategorii Print.
Soutěžící měli v rámci projektu „Využití platebního kanálu České pošty SIPO pro fundraising Konta BARIÉRY“ za úkol: „Vytvořit printovou kampaň, která zvýší zájem o přispívání na Konto BARIÉRY a pomoc handicapovaným lidem.“
1. místo:
Inzerce A4 s vlepeným pruhem nohou lidí. Po otevření pruhu se změní hlavni vizuál a vidíme, komu máme pomoci, a vlevo z druhé strany pruhu, jakým způsobem.
2. místo
3. místo
Vítězné práce Young Lions Cannes 2010
Zadání pro kategorii Print bylo velmi podobné tomu z národního kola Young Lions. Klientem byla jedna z nejstarších a největších charitativních organizací věnujících se rozvoji dětí – Plan. Podporuje ochranu práv dětí a snaží se je vymanit z chudoby. Cílem zadání bylo motivovat cílovou skupinu, ženy ve věku 36 – 54 ze střední třídy, aby začaly sponzorovat dítě (zejména dívky) částkou £15 měsíčně.
1. místo:
Peru
2. místo:
Kolumbie
3. místo:
Dánsko
Young Lions
V roce 1995 vznikla na nejprestižnějším světovém festivalu kreativního průmyslu Cannes Lions unikátní soutěž, která podporuje rozvoj mladých talentovaných kreativních odborníků na komunikaci.
Uzávěrka přihlášek:
14. 4. 2011 do 18.00h
Datum konání:
Media 18. – 19. 4. 2011
Print 19. – 20. 4. 2011
Cyber 27. – 28. 4. 2011
Další informace a přihláška
Zdroj: Tisková zpráva, FLEmedia, Facebook
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/akce-vystavy/young-lions-2011-print.html
01.04.11