Klasickou outdoor reklamu, prezentovanou billboardy, citylighty, lavičkami, velkoplošné obrazovky či polepy tramvají dnes doplňují nová velkoplošná „památková“média.
Zatím je tento způsob reklamy k vidění pouze v Praze, ale i v jiných městech by mohl být zajímavý. Cílem média není jen propagace vlastní značky, klasická reklama, ale rekonstrukce významných (pražských) památek a soch.
A jak to vypadá v praxi?
Vytipovaný objekt, socha je skryta za bannerem, který je reklamním nosičem klienta. Tento nápad vznikl sloučením známého faktu, že na restaurování památek není peněz nikdy dost a nápadu Galerie hlavního města Prahy ať si sochy či objekty na sebe vydělají sami.
Vzhledem k tomu, že zmíněné památky a sochy stojí vesměs na nejatraktivnějších místech v pražském centru, jedná se o potenciálně velmi kvalitní reklamní nosiče. Z pohledu zadavatele reklamy je tento projekt příležitostí objevit se na místech, kam se již možná nikdy reklamně nedostanou. Pronájem plochy pak hradí vlastní rekonstrukci. Vzhledem k tomu, v jakém stavu jsou dnes památky nejen v Praze, ale i po celé ČR, se jeví možnost využití reklamy v tomto rozměru velmi zajímavou.
Dnes je k vidění reklama, nikoli památka či socha např. na Staroměstském náměstí Husův pomník (Škoda Fabia), Šítkovská věž – Mánes (Velia), socha Fr. Jungmana (Jungmanovo náměstí). Z realizovaných projektů můžu ještě připomenout Dům u Hybernů nebo Štefánkův most. Jsem milovník umění, obyvatel Prahy, obdivovatel Prahy, creative direktor ve full servisové agentuře a můžu říci, že tento způsob reklamy má odemne zelenou!
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/zajimave-outdoor-reklamy-praha.html
21.05.07