Bez designu umřeš
Všichni jsou grafičtí designéři, já jsem komunikační designér. Setkávám se s lidmi, kteří ve svých firmách dělají skvělou práci. Jen není příliš znát, jak moc skvělá ta práce je. Umím dát jejich kvality jasně a zřetelně najevo.
Mám na to svou vypečenou metodu OBSAH+FORMA. Kromě vytvoření krásného vizuálního pozlátka pojmenuji skutečný přínos značky a zformuluji třeba i docela konkrétní obchodní argumenty. Marketing mi nesmrdí a propojuji ho s grafickým designem dohromady. Naopak, neumím to oddělit. Díky tomu se mi daří uplatnit zajímavá řešení i na místech, kde se to obvykle nečeká. Třeba, když se prodává beton.
Jsem také inženýr, a tak mi jde dosazovat konkrétní čísla do správného vzorečku nebo aplikovat principy lidské komunikace na různé situace a média: logo / identita / naming, obaly / POS, web / uživatelské rozhraní aplikací, tiskové nebo elektronické prezentace. Používám je jako nástroje s ohledem na jejich specifika. Znám zákonitosti. Zkušenosti sbírám už přes dvacet let.
Všechny věci vytvářím se svými kolegy ze Studia Protein. Byli jsme u toho, když se zakládala Unie grafického designu. A teď jsem se pustil do pořádání konference Řeči o grafickém designu.