Minulý týden získala televize Prima LOVE v rámci soutěže 2011 PROMAXBDA DESIGN WORLD GOLD AWARDS zlatou cenu v kategorii Logo Design: Network/Channel. Autorem vizuální koncepce je studio Oficina. Prima LOVE je řešena z hlediska produkce podobně jako Prima COOL. V obou případech jde o úzkoprofilové kanály s výrazně omezeným rozpočtem a velmi specifickým obsahem. Jako autoři se tak pohybujete ve velmi zúženém prostoru.
Prima LOVE je postavena na výrazné typografii a grafické čistotě, čímž navazuje na COOL. A i v tomto případě se podařilo docílit sladění obsahu a formy. Na rozdíl od Prima COOL se zde ale pracuje s mnohem širší škálou barev a rastrů. Navíc systém umožňuje variabilní kombinace. Graficky jednoduchý a přísný systém tak překvapivě umožňuje uvolněnost a pestrost. Autorem hudby je jako obvykle u Oficíny hudebník Jan Čechtický.
Rozhovor
Rozhovor s autory Lukášem Fišárkem a Markem Cimbálníkem ze studia Oficina
Tohle je podle mě jeden z typických projektů, které se dnes dají snadno realizovat bez velké produkce. Můžete to porovnat třeba se sérií spotů pro Nova Sport vyráběných ve velké produkci a za asistence cca 50ti členného štábu?
S digitalizací přišlo do ČR období malých žánrově profilovaných kanálů, které se spoléhají spíše na převzatý program. Úspěšnější jsou zatím ty, které patří pod etablované velké TV. Takové jsou i COOL a LOVE patřící pod Prima FTV. Tyto stanice vznikají rychle a s menšími náklady než plnoformátové nebo zpravodajské televize.
Ve zrychleném procesu výroby (cca 2 měsíce) je potřeba se poměrně svižně rozhodnout pro nějaký koncept, který obsáhne celou on i off air identitu, a z něj už příliš neuhýbat. Pro nás je zásadní, pokud můžeme začít od základního prvku, tedy značky, a na něm celý systém postavit. Tvorbu TV identity vnímáme jako hodně komplexní úkol a pokud nezačíná od elementárního symbolu, nemůže být příliš kompaktní. Díky jistému úspěchu Prima COOL, kde bylo čistě grafické prostředí spíš shodou různých okolností, bylo v současnosti snazší takto minimalistické pojetí u Primy obhájit. Vlastně jej i vyžadovali.
Rozdíl mezi těmito projekty byl už v samotném zadání. Zatímco Love je novou televizí, u Nova sportu šlo o rebranding již existující a poměrně úspěšné Galaxie sport. Protože Nova má svou identitu korporátně zpracovanou, měli jsme dané 3D logo i typografii. Proto jsme vlastně jenom akcentovali některé charakterictické rysy písma a z něj udělali stylotvorný prvek, což je flexibilnější než 3D logo-objekt. Soustředili jsme se víc na jednotlivosti v podobě znělek pořadů, identů stanice a selfového prostředí. Rozsahem byla tato práce větší. Charakteristika sportovních stanic obecně předpokládá efektní zpracování. Tomu všemu pak odpovídala i velikost produkce.
Pro nás byly ale obě práce srovnatelné v tom, že jsme se snažili respektovat zadání, přijít s něčím originálním, ale zároveň funkčním a vystihnout povahu toho určitého tématu.
Jaký byl proces vzniku vizuálního stylu Prima LOVE?
LOVE je primárně cílená na ženské publikum a programová náplň je někde v rozmezí romantika – style – sitcom. Je sesterskou stanicí Prima COOL, a patří tak do rodiny programů Prima FTV. Chtěli jsme, aby byly obě stanice propojeny koncepčně vizuálním stylem založeným na proměnlivém a funkčním logotypu. Požadavkem klienta bylo, aby součástí logotypu Prima LOVE bylo vertikálně posazené logo Primy, tak jak jej používají i na Prima COOL. To nás vedlo k čisté typografické formě značky především proto, aby se love „nebilo“ s komplikovanějším 3D logem Primy. Prima se v animaci mění v první osobu „I“ která ve spojení s „love“ vyjadřuje preferenci nebo cit. Frázi Ilove… si může každý doplnit sám. Je to ekvivalent symbolu „like“ na sociálních sítích. Je podle nás velmi důležité vnímat televizi ne jako pasivní, ale sociální a aktivní prvek, který se svým divákem dokáže otevřeně a přímo komunikovat. Na COOLu se ostatně dobře ukázalo, že je to v současnosti docela silná devíza.
Hmotné písmo Gotham Black slouží jako náplň pro textury na proměnlivém barevném pozadí. Široká škála textur a barev umožňuje množství kombinací jako u garderoby. Grafika je generována prostřednictvím excelové tabulky, což zabraňuje neodborným zásahům do layoutu, zároveň ale zachovává dostatečnou variabilitu a do budoucna umožňuje libovolnou výměnu barev a textur za obraz nebo speciální fonty. Vytvořili jsme sérii grafických jinglů a do kontrastu k nim téměř 20 točených identů, které svým záměrným klidem vytváří protipól dynamickým animacím a infografice.
Za práci pro Primu COOL jste už minulý rok dostali dva stříbrné Promaxy. Letos zlatý Promax, navíc v rámci celosvětové soutěže. Jaký to má pro vás a zakázky vašeho studia dopad?
Je těžké odhadnout, zda klienti, kteří se na nás obracejí, mají v povědomí, že jsme ocenění Promax získali.
Díky za rozhovor…
Další ukázky
Zdroj a foto:
Oficina, Lukáš Veverka
Lukáš Veverka
https://www.designportal.cz/motion_design/prima-love-zlaty-promax.html
14.07.11