Logo

Zoo Brno

NEON Studio

Sending
Hodnocení čtenářů
2.26 (23 hlasů)

Brněnská zoologická zahrada představila v létě 2024 novou vizuální identitu se sloganem „Jsme jedna smečka“. Tato identita zdůrazňuje sounáležitost mezi lidmi a zvířaty, přičemž logo obsahuje symboly různých zvířecích společenství, jako jsou smečky, hejna či stáda. Cílem je posílit komunikaci se všemi cílovými skupinami a zapojit je do ochrany přírody. Nový vizuální styl vytvořilo brněnské NEON Studio, které zvítězilo ve dvoukolové soutěži.

Koncept smečky přesně zapadá do směřování zoo, která chce vtáhnout návštěvníky do příběhu přírody a výzev, kterým čelí. NEON Studio se zaměřilo na hravost a kontext, aniž by narušilo postavení zoo jako důležité vzdělávací instituce. Studio zpracovává manuál jednotného vizuálního stylu, který bude poté postupně implentován.

„Návrh studia NEON nás zaujal hlavně konceptem smečky, který přesně zapadá do směřování zoo. Chceme vtáhnout všechny návštěvníky do příběhu přírody a všech výzev, kterým čelí. Zároveň chceme, aby věděli, jaké je hlavní poslaní moderní zoologické zahrady: záchrana druhů, vzdělávání lidí a důležitost rozmanitosti druhů, tedy biodiverzity.“
Radana Dungelová, ředitelka Zoo Brno

Původní logo

Nové logo

 

Explikace

Studio NEON

„Hledali jsme způsoby pojmenovávání zvířecích společenství a uvědomili si jejich využívání v lidské společnosti – „je to moje tlupa“, „kam se žene to stádo dětí“, „jsme jedna smečka“ a podobně. Pomocí nového hesla „Jsme jedna smečka.“ chceme poukázat na důležitost sounáležitosti.

Nápodobu zvířecích smeček využíváme také ve značce Zoo Brno. Živočichy jsme rozdělili do tří písmen Z–O–O, geometrie obou písmen sama o sobě připomíná základní útvary některých smeček. Inspirovali jsme se vizuální podobou zvířecích uskupení – houfem
letících ptáků, rybích kolonií či stádem divokých savců.. Tím vznikla ilustrovaná značka zoologické zahrady postavená na vizuální podobě různých zvířecích uskupení, která mimo jiné dovoluje v online prostředí pracovat i s animovanou a rozvinutou verzí značky – zvířata samotáři se postupně připojují ke svým smečkám, logo ožívá a napodobuje jejich chování.

V barevné škále jsme vsadili na zelenou barvu flory (2 tóny, světlá a tmavá) v kombinaci s hřejivou lososovou. Pro rozvinutí identity a jejích grafických prvků jsme do základních barev připojili také béžovou, modrou a oranžovou. V jejich kombinování a škále vnímáme důležitost spektra, které zoo reprezentuje.“

Písmo:

  • hlavní písmo: Moderat, Tightype

Tým:

  • Lucie Vínovská
  • Jakub Konvica
  • Anna Kremláčková
  • Martin Egrt

Ukázky

Fotografie: Žijeme reklamou
Zdroj: zoobrno.cz, neonstudio.cz